مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد؛

اختصاص اعتبار 240 میلیون تومانی برای گازرسانی صنایع توسط شرکت ملی گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: کمک شرکت ملی گاز ایران به صنایع کمک بزرگی است که در جهت بهره‌مند شدن صنعت از گاز صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز در جمع مسوؤلان استان لرستان با اشاره به تفاوت قیمت سوخت مازود با انرژی گاز در صنایع اظهار داشت: خوشبختانه طی تصویب قانونی در شورای اقتصاد مقرر شد شرکت ملی گاز ایران اعتباری معادل 240 میلیون تومان را برای گازدار کردن صنایع هزینه کند و مابقی هزینه را سرمایه‌گذاران و مالکین صنایع تامین کنند.

وی این امر را نهضت بزرگی در گازرسانی به صنایع دانست و ادامه داد: کمک شرکت ملی گاز ایران به صنایع کمک بزرگی است که در جهت بهره‌مند شدن صنعت از گاز صورت می‌گیرد.

عراقی در خصوص تغییر تعرفه قیمت گاز در برخی از شهرستان‌های لرستان که مطابق تعرفه مناطق سردسیر محاسبه شود، ادامه داد: این طرح هر پنج سال یکبار عوض می‌شود و یک قانون است که باید مردم را نسبت به آن توجیه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در رابطه با گازرسانی به دو شهر درب گنبد شهرستان کوهدشت و شول‌آباد الیگودرز که از مناطق صعب‌العبور است، تاکید کرد: در مناطقی که هزینه گازرسانی به هر خانوار آن بیش 10 میلیون تومان است شرکت گاز استان توان این عملیات را ندارد و باید منتظر یک راه حل بود.

عراقی اضافه کرد: دو شهر فاقد گاز استان لرستان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که جزو چارچوب وظایف شرکت ملی گاز است به طور حتم انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درخصوص تامین خوراک پتروشیمی و صنایع بخش خصوصی استان لرستان گفت: یک عملیات بزرگی در استان انجام می‌گیرد که طی آن خط انتقالی از شهرستان کوهدشت وارد لرستان می‌شود که از این طریق گاز استان تامین می‌شود.

وی  افزود: در این صورت لرستان از نظر تامین انرژی گاز هیچ مشکلی نخواهد داشت و از طرف دیگر برای حرکت صنایع استان گاز مورد نیاز تامین می‌شود و تامین خوراک نیز در اختیار یک کارگروه در وزارت نفت است که براساس تامین گاز از خط انتقال مجوز آن را صادر می‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار