ایندیپندنت: سیاست مهاجرتی تبعیض‌آمیز ترامپ برای مسلمانان آمریکا جدید نیست

مهاجران کشورهای مسلمان در آمریکا معتقدند حتی پیش از صدور فرمان تبعیض‌آمیز "دونالد ترامپ" نیز شاهد چنین رفتارهایی بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی نوشت: مسلمانانی که برای کار، ادامه تحصیل و یا زندگی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند معتقدند تا پیش از صدور فرمان جنجالی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، درمورد ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور مسلمان شامل ایران، سوریه، عراق، یمن، سودان، لیبی و سومالی به خاک آمریکا نیز آنها در سال‌های متوالی شاهد بدترین برخوردهای نژادپرستانه از سوی مقامات آمریکایی بوده‌اند.

یکی از مهاجران عراقی که 13 سال پیش همراه با خانواده به آمریکا مهاجرت کرده است در این باره گفت: "بارها در فرودگاه من یا اعضای خانواده‌ام را متوقف کرده‌اند تا به دلیل تهدیدآمیز بودنمان برای امنیت آمریکا مورد بازجویی قرار بگیریم. آنها از من پرسیده‌اند آیا با گروه تروریستی القاعده ارتباطی دارم؟ آیا در چمدانم بمب جاساز کرده‌ام و یا طرز ساخت بمب را بلدم؟"

منتقدان فرمان ضدمهاجرتی ترامپ معتقدند سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا تلاشی در جهت متوقف کردن افراط‌گرایان از طریق اجرایی کردن یک قانون افراطی است.

به عقیده مهاجران مسلمان، مقامات آمریکایی یک سلسله مراتب جعلی برای خود ایجاد کرده‌اند که در آن، عرب‌ها دارای پایین‌ترین درجه هویت اجتماعی در آمریکا هستند. این موضوع آسیب فراوانی به ارزش‌های مدنی این افراد وارد می‌کند.

فرمان اخیر دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت 90 روزه ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، با واکنش‌های فراوانی از سوی مقامات سیاسی و تحلیلگران در داخل و خارج از این کشور مواجه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار