ساری،

رونمایی از سه کتاب زیست محیطی

در نخستین جشن بازیافت تفکیک زباله از مبدا از سه کتاب زیست محیطی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد للهی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان این که یکی از بزرگترین چالش ها در استان های شمالی و حتی کلانشهرها زباله است، گفت: دهمین سالی است که شهر ما دارای فرآیند تفکیک زباله از مبدا است و آمل در بینشهرهای شمالی پیشرو است.

محمد للهی افزود: احداث ایستگاه های بازیافت10 درصد شهروندان را تحت پوشش قرار می دهد.

احمد منفرد، فرماندار ویژه آمل در این مراسم گفت: بازیافت در دنیا بحث جا افتاده ای است اما در کشور ما جایگاه خود را پیدا نکرد.

وی افزود: در دنیا بازیافت بعنوان یک صنعت مطرح است که زباله نه تهدید و معضل بلکه یک فرصت و گنجی ناشناخته است که هرچه بیشتر شناخته شود عایدات و دریافت بیشتری دارد.

فرماندار ویژه آمل گفت: بیش از 80 درصد زباله های ما قابل بازیافت است که بحث تفکیک باید مورد توجه باشد و وقتی فرهنگ سازی شود بازیافت توفیقات بیشتری پیدا می کند.

منفرد افزود: قرار است زمین 30 هکتاری در اختیار شهرداری آمل قرار گیرد که کارهای مقدماتی واگذاری زمین صورت گرفت تا زباله به جای تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

در این مراسم از سه کتاب شعر در حوزه بازیافت با عناوین فریاد سطل زباله، ماب یعنی مصرف ناب و دفتری که با بازیافت عمر دوباره ای یافت، رونمایی شد و از پاکبانان نمونه شهر آمل، پرسنل نمونه ایستگاه های بازیافت، طلایه داران حوزه بازیافت، شهروندان فعال در حوزه تفکیک زباله خشک از مبدا و دانش آموزان برتر در مسابقات اریگامی قدردانی شد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار