ترامپ، همکلاسی اوباما را برای قضاوت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد

دونالد ترامپ یک قاضی محافظه‌کار را به عنوان عضو نهم دیوان عالی آمریکا و جایگزین آنتونین اسکالیا پیشنهاد داد.

ترامپ، نیل گرساچ را به عنوان عضو نهم دیوان عالی آمریکا معرفی کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- دیروز (سه‌شنبه) "نیل گرساچ" - قاضی محافظه‌کار دادگاه استیناف حوزه دهم آمریکا- را برای ورود به دیوان عالی این کشور پیشنهاد داد. دیوان عالی آمریکا 9 قاضی ارشد دارد که مدت زمان خدمت آنها مادام العمر است و تا زمان مرگ در این سمت باقی می‌مانند. 

معرفی گرساچ به منظور حفظ اکثریت محافظه‌کار دیوان و مدیریت مسائلی مانند کنترل سلاح، مجازات اعدام، حقوق مذهبی و سقط جنین صورت گرفت.

پس از مرگ  آنتونین اسکالیا –قاضی محافظه کار دیوان عالی- در فوریه 2016 حزب جمهوری‌خواه با گزینه‌های باراک اوباما -رئیس‌جمهور سابق آمریکا- برای جایگزینی اسکالیا مخالفت کرد و انتخاب جایگزین وی را تا دولت ترامپ به تعویق انداخت. به همین دلیل احتمال دارد حزب دموکرات نیز جلسه تأیید صلاحیت دشواری را برای گرساچ رقم بزند.

گرساچ 49 ساله جوانترین گزینه‌ای است که در 25 سال گذشته برای ورود به دیوان عالی آمریکا پیشنهاد داده شده‌است. وی پسر یکی از مقامات دولت رونالد ریگان –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- است. گرساچ با تصدی این سمت می‌تواند به مدت چندین دهه بر مسیر حرکت دیوان عالی و تصمیمات مهم آن تاثیرگذار باشد.

چاک شومر –سناتور دموکرات ایالت نیویورک- نگرانی خود را از مناسب بودن گرساچ برای این سمت ابراز کرد. همچنین گروه‌های لیبرال نیز با واگذاری این سمت به وی مخالفت کرده‌اند. این در حالیست که سناتورهای جمهوری‌خواه و گروه‌های محافظه‌کار وی را فردی برجسته خوانده‌اند.

گرساچ همکلاسی سال‌های دور باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار