تلاش نتانیاهو برای رفع تنش‌ها با مکزیک پس از اظهارنظر درباره دیوار جنجالی ترامپ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اظهاراتش در حمایت از ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، تلاش کرد تنش‌های به وجود آمده با این کشور را رفع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه تلاش کرد تنشی را که بعد از حمایت او از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای احداث دیوار در مرز مکزیک به وجود آمده است، آرام کند.

وی با اعلام این مطلب که بحران ناشی از اظهار نظر وی در توییتر درباره دیواری که ترامپ می خواهد در مرز مکزیک ایجاد کند، از سوءتفاهم بوجود آمده است، تلاش کرد تنش ها‌با مکزیک را آرام کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در واکنش به تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا برای احداث دیوار در مرز مکزیک اعلام کرده بود اسرائیل با احداث دیواری در مرز مصر موفق شده است با مهاجرت غیرقانونی مقابله کند.

این اظهار نظر نتانیاهو، خشم مکزیک را برانگیخت و مکزیک سفیر رژیم صهیونیستی را برای ادای توضیحاتی احضار کرده بود. لوئیس ویدگاری، وزیر خارجه مکزیک، از تل‌آویو خواسته بود عذرخواهی کند.

 نتانیاهو بعد از حمله شدید روز دوشنبه به رسانه های رژیم صهیونیستی برای «تحریف» سخنان وی برای ضربه زدن به او، روز سه شنبه تلاش کرد تنش‌های به وجود آمده با مکزیک را آرام کند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد «من بر موفقیت چشمگیر دیوار امنیتی اسرائیل (با مصر) تاکید کردم. اما من درباره روابط میان آمریکا و مکزیک اظهار نظری نکردم.»

وی با تاکید بر این که روابط «بسیار دوستانه ای» با انریکه پنیا نیتو، رئیس جمهور مکزیک دارد، افزود «ما روابط خوبی با مکزیک داشتیم و به این روابط خوب ادامه خواهیم داد. من متقاعد شده ام که روابط ما بسیار قوی‌تر از اختلاف موقت یا سوءتفاهماتی است که به وجود آمده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار