ایران؛ محور گفتگوی تلفنی وزیر دفاع جدید آمریکا و محمد بن سلمان

جیمز متیس و وزیر دفاع عربستان در تماسی تلفنی، درباره آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه خواندند، گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، با همتای سعودی خود محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، تماس تلفنی برقرار کرد.

وزیر دفاع آمریکا در این تماس تلفنی بر ادامه همکاری‌های نظامی میان دو کشور تاکید کرد. وی همچنین از آنچه تلاش‌های عربستان سعودی در مقابله با تروریست‌های داعش در سراسر جهان خواند، تشکر کرد.

جیمز متیس بر روابط استراتژیک میان آمریکا و عربستان به ویژه در مقابله با چالش های امنیتی جدید در منطقه غرب آسیا و بهبود آن تاکید کرد.

شبکه الاخباریه سعودی نیز گزارش داد جانشین ولیعهد سعودی و وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی بر رویارویی و مخالفت با آنچه «دخالت‌های ایران در منطقه» نامیدند، تاکید کردند.

بر این اساس، جیمز متیس در اظهاراتی مدعی شد گفت: اجرای اهداف رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان و همکاریهای مشترک برای رویارویی همه جانبه با جریان‌های مشکوک و دخالتهای نظام ایران و عوامل نیابتی آن در امور داخلی کشورهای منطقه، که با هدف ایجاد نا امنی و بی‌ثباتی در آن است محقق می شود.

وی در پایان به تمایل واشینگتن به گفتگو با ریاض، به ویژه در مسائل امنیتی مشترک اشاره کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در هفته گذشته با ملک سلمان، پادشاه عربستان به صورت تلفنی گفتگو کرد و در این گفتگو به بررسی روابط دو جانبه و تحولات مسائل جاری در منطقه و جهان پرداخت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار