اهواز؛

نشت آلودگی های نفتی عامل مرگ آبزیان رودخانه دز

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نشت و ورود آلودگی‌های نفتی به یکی از زهکش‌های رودخانه دز را عامل مرگ و میر آبزیان این زهکش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی‌نژاد، رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این خصوص گفت: ساعت 15:30 روز سوم بهمن‌ماه طی تماس‌هایی که مردم محلی با ما داشتند، متوجه شدیم به یکی از زهکش‌های رودخانه دز آلودگی نفتی وارد شده است.

وی بیان داشت: در این حادثه بر اثر نشت نفت از یکی از لوله‌های انتقال نفت در ایستگاه سبزآب، آلودگی‌های نفتی وارد یکی از زهکش‌های رودخانه‌های دز شده و نشت نفت نیز به علت فرسودگی خطوط انتقال رخ داده بود.

قلی‌نژاد تصریح کرد: هر چند شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و همچنین اداره حفاظت محیط زیست دزفول سریعا وارد عمل شدند و از انتشار آلودگی‌های نفتی در رودخانه دز جلوگیری کردند و در نهایت نیز این آلودگی‌ها به رودخانه سرایت نکرد اما متاسفانه نشت نفت در این زهکش موجب تلف شدن آبزیان و ماهیان این زهکش و برخی پرندگان منطقه شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اذعان داشت: گونه‌های شیربت، کپور، برزم و بتک از ماهیان بومی این زهکش هستند که متاسفانه تعداد زیادی از این ماهیان بر اثر نشت نفت به این زهکش تلف شدند. اکنون در حال برآورد این خسارات هستیم  و شرکت نفت باید خسارات وارده را جبران و گونه آبزی این زهکش‌ها را احیا کند.

وی با تاکید بر لزوم جبران خسارت‌های وارد شده به آبزیان این زهکش توسط شرکت نفت، خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان باید برای اعاده وضعیت این زهکش به حالت سابق، سریعا ورود کند و این زهکش را مجددا از گونه‌های آبزی غنی و احیا کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.