یونیسف: مرگ 63 هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه در سال 2016

صندوق کودکان ملل متحد برآورد می‌کند در سال 2016، 63 هزار کودک یمنی به دلایل قابل جلوگیری مرتبط با سوء تغذیه جان باخته‌اند.

یونیسف: مرگ 63 هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه در سال 2016به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز (سه شنبه) طی گزارشی اعلام کرد: یمن، فقیرترین کشور جهان عرب به دلیل جنگ و بحران اقتصادی از جنبه بهداشت عمومی شاهد پسرفت ده ساله بوده است. این سازمان برآورد می‌کند در سال 2016، 63 هزار کودک یمنی به دلایل قابل جلوگیری مرتبط با سوء تغذیه جان باخته‌اند. 

این گزارش می‌افزاید: نزدیک به 3 میلیون و 300 هزار نفر از مردم یمن (شامل 2 میلیون و 200 هزار کودک) در سرتاسر این کشور از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند. از این میان، نزدیک به نیم میلیون کودک زیر 5 سال به سوء تغذیه بسیار شدید مبتلا هستند. 

سوء تغذیه شدید کودکان، آنها را در برابر دیگر بیماری‌ها قابل پیشگیری مانند اسهال، مالاریا و عفونت‌های تنفسی آسیب‌پذیرتر می‌کند. 

مارتیکسل رلانو، نماینده یونیسف در یمن در این باره گفت: موردی که ما را نگران می‌کند سوء تغذیه بسیار شدید است زیرا این درجه از سوء تغذیه باعث مرگ کودکان می‌شود. به دلیل ویران شدن سیستم بهداشت و سلامت عمومی، جنگ و بحران اقتصادی، شرایط یمن به 10 سال پیش بازگشته است. همینک از هر یک هزار تولد در یمن، 63 مورد مرگ پیش از رسیدن به سن 5 سالگی رخ می‌دهد. این درحالی است که این آمار در سال 2014 و پیش از تجاوز عربستان به یمن 53 مرگ در یک هزار تولد بود. 

رلانو تصریح کرد: میان سال‌های 2014 تا 2016 (به دلیل تجاوز رژیم سعودی به یمن) سطح سوء تغذیه شدید در میان کودکان یمنی 3 برابر شده است و به رقم بی‌سابقه 460 هزار نفر رسیده است. 

یونیسف در نظر دارد در سال 2017، 3 میلیارد و 300 میلیون دلار در 48 کشور جهان به زنان و کودکان اختصاص دهد که از این میان بیش از 236 میلیون دلار سهم کودکان یمنی است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار