نوبخت خبر داد:

پرداخت بیش از 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت 14 هزار و 359میلیارد تومان تسهیلات، ویژه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی، با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت برای فعال تر کردن واحدهای تولیدی غیر دولتی گفت: تا هفتم بهمن امسال 11هزار و 410 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی و موفق به دریافت 14 هزار و 359 میلیارد تومان تسهیلات بانکی شدند. 

وی افزود: خراسان شمالی در بودجه 96 از بیشترین رشد در بین 31 استان کشور، برخوردار است و ما با وجود همه محدودیت ها، از هیچ تلاشی برای توسعه این استان دریغ نمی کنیم. 

وی تصریح کرد: در حالی شاهد رشد بودجه خراسان شمالی در لایحه بودجه 96 هستیم که برخی استان ها رشد منفی داشتند. 

 محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با قدردانی از معاون رئیس جمهور برای پیگیری موضوع تعریف ردیف بودجه خاص برای توسعه خراسان شمالی در لایحه بودجه 96 گفت: در این لایحه، بودجه هزینه ای استان با 25درصد رشد، از 133میلیاردتومان به 174 میلیارد تومان رسید در حالی که میانگین کشوری 17ونیم درصد رشد دارد.

وی افزود: اعتبارات رشد تملک دارایی خراسان شمالی نیز با رشد 14 و 8 دهم درصدی و بیشتر از متوسط کشوری، از 136 به 156 میلیارد تومان افرایش یافت. 

 محمدرضا صالحی همچنین از تخصیص کامل اعتبار محور اسفراین به شیروان و طرح بازگشایی رودخانه سومبار خبر داد و افزود: از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم برای تخصیص صددرصدی اعتبارات راه آهن جوین اسفراین بجنورد، اعتبارات بخش بهداشت و درمان و باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان مساعدت کند. 

استاندار همچنین گفت: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی، 35 طرح به عنوان طرح های هدفدار رونق تولید، تعریف شد. 

استان خراسان شمالی در لایحه بودجه 96 علاوه بر رشد اعتبارات، برای توسعه استان، یک ردیف خاص دارد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.