۲۰۱۶ برای مردم افغانستان یک سال دشوار بود

کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ سال ۲۰۱۶ را به دلیل افزایش خشونت‌های جنگی، ناامنی، نداشتن دسترسی به نهاد‌های بشری و ... سالی دشوار در افغانستان اعلام کرد.

۲۰۱۶ برای مردم افغانستان یک سال دشوار بودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که سال ۲۰۱۶ به دلیل افزایش خشونت‌های جنگی، ناامنی، نداشتن دسترسی به نهاد‌های بشری، حمله‌ بالای مرکز‌های صحی و کارکنان آنان در افغانستان، یک سال دشوار برای مردم افغانستان بود.

در این سال ۱۵۴۲ زخمی جنگ را به مرکز‌های صحی انتقال داده است؛ همچنین ۹۷۵۳ مریض جدید به شمول ۱۳۱۷ تن از کسانی که عضوهای بدن‌شان قطع بوده، ثبت نام کرده است.

رامین ایاز، سخنگوی کمیته‌ صلیب سرخ در افغانستان به تلویزیون ۱گفت در سال گذشته‌ی میلادی ناامنی و خشونت‌های جنگی سبب شد که مردمی که در ساحه‌ی جنگ زندگی می‌کردند، به کمک‌های بشری دسترسی نداشته باشند.

آقای ایاز افزود که اگر سال ۲۰۱۷ میلادی مانند سال گذشته به پیش برود و نهاد‌های بشری نتواند به مردمی که در منطقه‌های جنگ زندگی می‌کنند دسترسی پیدا کند، "قیمت این مشکل را مردم ملکی افغانستان خواهند پرداخت.”

همزمان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که وضعیت حقوق بشری در افغانستان نگران کننده است.

بلال صدیقی، سخنگوی این نهاد به تلویزیون ۱ گفت که با توجه به افزایش خشونت‌ها، تلفات افراد ملکی و دسترسی نداشتن غیرنظامیان به خدمات صحی سال گذشته ، اگر این حالت ادامه پیدا کند وضعیت حقوق بشری در سال جاری وخیم خواهد شد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار