رئیس دانشگاه علمی‌ کاربردی فرهنگ و هنر تبریز ایجاد رشته‌ی موسیقی،در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عبادی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 10 رشته در این دانشگاه تدریس می‌شود و از این بین برخی رشته‌ها برای اولین بار در استان ایجاد شده‌اند.
وی با بیان اینکه در استان با فقر فرهنگی آکادمیک در برخی رشته‌های هنری مواجه هستیم، گفت: تلاش مجموعه دانشگاه فرهنگ و هنر این است که در میان مدت در حوره فرهنگ و هنر تاثیر گذار باشد.
عبادی افزود: می‌خواهیم سطح سواد عمومی را در خصوص رشته‌های هنری افزایش دهیم، در حال حاضر انبوهی از اساتید و دانش‌پذیران موسیقی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه در ده رشته، 250 دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند، ادامه داد: مقطع کاردانی این دانشگاه دایر بوده و در ترم جاری در دو رشته فارغ التحصیل خواهیم داشت.
وی در تشریح رشته‌های دایر در دانشگاه فرهنگ و هنر افزود: رشته نوزاندگی، موسیقی ایرانی، کلاسیک، بازیگری نمایشی، کارگردانی سینما، عکاسی گریم و طراحی چهره، ساخت انیمیشن، چاپ و نشر، رشته مداحی، چاپ و صحافی هم از رشته های این دانشگاه است.
وی یادآور شد: تلاش مجموعه دانشگاه‌های علمی کاربردی فرهنگ و هنر این است که به جای اینکه دانشجویان برای کسب علوم و تحصیلات آکادمیک در این رشته ها به کشورهای همجوار بروند در بستر فراهم در داخل کشور به تحصیل بپردازند.
وی گفت: نزدیک به دو سوم دانشجویان ما در رشته موسیقی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر استان یادآور شد: پذیرش این دانشگاه سالی دوبار و از طریق سازمان سنجش کشور انجام می‌گیرد؛ علاوه بر این به عنوان مثال برای رشته‌ای همچون رشته موسیقی آزمون ورودی نیز برگزار می‌شود.
عبادی همچنین گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه، دانشگاهی نوپا است، تصمیم به  اجرای برنامه‌های فوق برنامه نیز داریم، در حال حاضر انجمن علمی در این دانشگاه فعال بوده و برای فعالیت سایر تشکل‌های دانشجویی نیز آمادگی کامل وجود دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.