یاسوج؛

دستگیری 2 شکارچی متخلف پلنگ

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد گفت: 2 شکارچی 2 قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان لنده با دستور مقامات قضایی دستگیر و پس از بازجویی‌های اولیه راهی زندان شدند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛شکارچیان، 2 قلاده پلنگ که کمتر از یک سال سن داشتند هفته گذشته در منطقه موگرمون شهرستان لنده در این استان شکار کردند که لاشه آنان روز گذشته توسط مردم منطقه کشف شد.

شهرستان لنده با حدود 22 هزار نفر جمعیت دارای یک شهر و 80 روستاست که با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد 200 کیلومتر فاصله دارد.

اسدالله هاشمی با تشریح جزئیات این حادثه گفت که این 2 توله پلنگ با اسلحه شکاری کشته شده‌اند.

وی تصریح کرد که این حادثه در منطقه موگرمون و حدود 10 کیلومتری شهرستان لنده و 60 کیلومتری منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه رخ داده است.

پلنگ، گربه سانی است که جمعیت اصلی آن در ایران باقی مانده و تقریباً در سراسر کشور زیست می‌کند اما عوامل متعددی مانند شکار، طعمه مسموم و حوادث جاده‌ای زندگی این گونه ارزشمند را تهدید می‌کند.

حدود 13.5 درصد از مساحت 15 هزار و 500 کیلومتر مربعی کهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده و یا شکار ممنوع تشکیل داده است.

وی از رسانه‌ها خواست تا زمینه فرهنگ سازی، آگاهی بخشی، مشارکت و همراهی بیشتر مردم، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از این منابع حیاتی و زیست محیطی از جمله وحوش را فراهم کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.