آیت الله دری نجف‌آبادی در حرم مطهر امام خمینی(ره):

ایثار، شهادت و مقابله با استکبار از برکات انقلاب اسلامی است/امام راحل معادلات جهانی را تغییر دادند

ایثار، شهادت و مقابله با استکبار از برکات انقلاب اسلامی استعضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایثار، شهادت، جهاد و مقابله با استکبار از برکات انقلاب اسلامی است و همچنین تداوم مسئله ولایت فقیه به برکت امام و رهبری بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم 38امین سالگرد ورود امام خمینی(ره) که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد با اشاره به ارزش والای انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: امروز روز تشریف فرمایی امام خمینی(ره) از پاریس به میهن اسلامی و روز آغاز جمهوری اسلامی است. 

وی با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو افزود: یاد شهدای این حادثه را گرامی می داریم و فراموش نمی کنیم که در رأس این خدمات و زحمات، نقش بی بدیل رهبر انقلاب اسلامی و پیام های ایشان بود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتحال یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری (ایت الله هاشمی رفسنجانی) ادامه داد: مردم حضور گسترده ای در مراسم تشییع آیت الله هاشمی داشتند و این جای تشکر دارد. 

وی افزود: ایثار، شهادت، جهاد و مقابله با استکبار از برکات انقلاب اسلامی است. تداوم مسئله ولایت فقیه به برکت امام و رهبری بود و نقش مقام معظم رهبری در تداوم امامت و ولایت بی بدیل بود و ما چنین عظمتی را هیچگاه ندیده‌ایم. 

**امام خمینی(ره) استاد برگزیده اخلاق و فلسفه بودند

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه هرچه درباره عظمت امام بگوییم کم است ؛ تصریح کرد: امام خمینی(ره) استاد برگزیده اخلاق و فلسفه بودند.

آیت الله دری نجف ابادی با اشاره به تربیت شاگردان بزرگ توسط امام خمینی(ره) عنوان داشت : شهید مطهری ها و شهید بهشتی ها و آیت الله هاشمی ها و مقام معظم رهبری از یاران امام خمینی(ره) بودند. در تاریخ 100 ساله تشیع از هرجهت بی نظیر بود اما هیچگاه به دنبال مقام و نام نبودند. 

وی با اشاره به مبارزه امام با لایحه انجمن های ولایتی گفت : امام قیام کردند و در مقابل این طرح ایستادند. در عاشورای سال 42 امام با سخنرانی خود، شاه را مورد سرزنش قرار دادند و در سال 57 شاه از ایران بیرون رفت و این نشان از حضور مردم شجاع و همراهی با امام خمینی(ره) بود. 

آیت الله دری نجف ابادی با اشاره به تیز بینی امام خمینی(ره) در پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی عنوان داشت : فرانسوی ها و امریکایی ها به دنبال ترور امام بودند و فرودگاه را بسته بودند تا از ورود امام جلوگیری کنند اما خدا خواست و انقلاب پیروز شد. 

**کارنامه 38 ساله انقلاب درخشان است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ورود امام خمینی(ره) به کشور در 12 بهمن ماه سال 57 اظهار داشت : اگر بخواهیم کارنامه 38 ساله انقلاب را بررسی کنیم، بسیار درخشان است و امام منشا تحول در ایران اسلامی در جهان شد و معادلات جهانی را امام در دنیا تغییر داد و در مقابل مستکبرین ایستاد و زمینه بیداری ملت های مسلمان ایجاد کرد. 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اقدامات ارزشمند امام خمینی(ره) در زمان حضور و بنیانگذاری جمهوری اسلامی گفت : سپاه،  ارتش، شورای نگهبان و مجمع تشخیص تاسیس های ارزشمندی هستند که به دست با کفایت امام(ره) ایجاد شدند. 

وی گفت: هویت، عظمت، وصایا و راه و رسم و بینش و شجاعت امام در جامعه تداوم و وجود دارد. روح مقاومت و استقلال و ازادی خواهی در کشور وجود دارد و از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری در ملت تزریق شده است. 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به کارنامه درخشان انقلاب یاد آور شد : رابطه رهبری و مردم رابطه بسیار خوبی است. همه ما خدمتگزاران اسلام و خدمتگزاران مردمیم. 

**همه در برابر جامعه و نظام مسئولیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تکلیف و وظیفه در نظام اسلامی اظهار داشت : همه در برابر جامعه و نظام مسئولیم. 

وی گفت: وحدت و انسجام بسیار مهم و مورد تاکید اسلام و قرآن است. هر چه جلو می آییم توطئه استکبار و ال سعود و داعش و اسراییل و رییس جمهور جدید امریکا را می بینیم و  عزم ما برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های صهیونیسم و استکبار بیشتر می شود. 

**انتخابات باید موجب دوستی شود و نه موجب جنگ و فتنه شود

آیت الله دری نجف آبادی افزود: ما سال اینده انتخابات داریم و انتخابات باید موجب دوستی شود و نه موجب جنگ و فتنه شود. ما در میدان بازی ؛ بازی می کنیم و نباید قوانین را زیر پا بگذاریم. دو قطبی کردن جامعه ظلم بزرگی است به امام و جامعه 80 میلیونی ما یک کشتی با عظمت و مشت محکم در مقابل استکبار است. همه ما در یک کشتی هستیم و نباید کسی فکر کند که در این کشتی نیست. 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت اطاعت از ولایت در همه حوزه ها عنوان داشت :  اگر می خواهیم امام و شهدا ما را دعا کنند باید ولایتپذیر باشیم. 

وی با اشاره به تبعیت از ائمه اطهار گفت : رمز پیروزی ما شهادت و جهاد و ایثار ماست و باید به مسائل فرهنگی توجه کنیم. باید به دنبال پرچم امام حسین(ع) حرکت کنیم. 

** اقتصاد مقاومتی نیاز به مجاهدت و سخت کوشی دارد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اهمیت ولایتپذیری و تبعیت از پرچم امام حسین(ع) توسط احاد ملت و نهادها عنوان داشت : باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان نسخه نجات بخش کشور در برابر توطئه های صهیونیستی به کار بگیریم. اقتصاد مقاومتی نیاز به مجاهدت و سخت کوشی دارد و همه باید در این زمینه همت کنیم. 

وی با اشاره به اقدامات خصمانه تروریست ها و همپیمانانش در منطقه خاطرنشان کرد : عملکرد ترامپ در 10 روز اول افتضاح بود و فرهنگ حکومت داری ترامپ فاشیستی است . ما باید در مقابل امریکا و قدس شریف هوشیار باشیم و هرگونه اقدام علیه قدس جنگ علیه اسلام است. به مرتجعین منطقه درباره مسئله بحرین و سوریه و یمن توصیه می کنم دست از لجاجتشان بردارند و ایت الله شیخ عیسی قاسم را محاکمه نکنند. ال خلیفه دست از کشتن جوانان انقلابی یمن بردارد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار