ابراز خوشبینی مقام کویتی درباره گشایش در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران

معاون وزیر خارجه کویت درباره گشایش در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران و برداشتن اولین گام برای احیای مذاکره با تهران ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحیات، معاون وزیر خارجه کویت ضمن ابراز خوشبینی درباره گشایش در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران به سخنان نمایندگان پارلمان عراق واکنش نشان داد و گفت کویت به یک وجب از خاک عراق هم تجاوز نکرده است.

روزنامه الحیات در گزارشی نوشت: کویت دیروز به اظهارات اخیر مسئولان عراق درخصوص پرونده خور عبدالله واکنش نشان داد و آن را «مغایر با واقعیت» دانست و تاکید کرد از یک وجب از خاک این کشور دست برنخواهد داشت.

خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در واکنش به سخنان نمایندگان پارلمان عراق مبنی بر این که کویت از طریق [خلیج] خور از مرزهای دریایی این کشور فراتر رفته است، گفت: «ما به توافق حاصل شده درخصوص ترسیم و حفظ مرزها و فراتر نرفتن از آن ها در چارچوب قطعنامه 833 شورای امنیت پایبندیم.» الجارالله تاکید کرد کشورش وضعیت جغرافیایی منطقه را تغییر نداده است، اما به تجزیه خاک عراق، تصرف خورعبدالله و عبور از مرزهای خود متهم شده است.

معاون وزیر خارجه کویت افزود تاکید می کنم که کویت به یک وجب از خاک عراق تجاوز نکرده و علاوه بر این نمی پذیرد به یک وجب از خاک کشورش تجاوز شود.

الجارالله در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد «با عراقی ها و سازمان ملل درخصوص آغاز ترسیم نقشه های جدید با مشارکت کویت و عراق و هزینه ای که دو کشور متحمل می شوند به توافق رسیدیم و به سازمان ملل اطلاع دادیم.»

از سوی دیگر، معاون وزیر خارجه کویت درخصوص نامه‌ای که شیخ صباح الاحمد، امیر کویت هفته گذشته به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تحویل داد گفت طرف ایرانی از مضمون نامه استقبال و برای پاسخ دادن به آن اعلام آمادگی کرد.» 

الجارالله درباره گشایش در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران ابراز خوشبینی کرد. وی همچنین درباره برداشتن اولین گام برای احیای مذاکره با ایران ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد نامه ای که از طرف کشورهای عضو شورای همکاری به رئیس جمهور ایران داده شد، حاوی چارچوب مذاکره‌ای بود که باید بین دو طرف صورت گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار