پیشنهاد داوری بازیگران کودک در جشنواره فیلم فجر از سوی یک کارگردان!

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد با حضور عوامل این اثر سینمایی برگزار شد.

پیشنهاد داوری بازی بچه‌ها در جشنواره فیلم فجر از سوی یک کارگردان!
به گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد با حضور كارگردان، پریناز ایزدیار، علی مصفا، صابر ابر، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب بازیگران فیلم، مانیا علیجانی بازیگر خردسال، پیام كرمی فیلمنامه نویس، جواد نوروزبیگی تهیه‌كننده، هومن بهمنش مجری طرح و مدیرفیلمبرداری، با اجرای محمود گبرلو بامداد امروز (سه شنبه دوازدهم بهمن ماه) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

ایرج‌زاد با بیان این مطلب كه از انرژی كه گرفتم هیجان‌زده هستم، گفت: از كلیه تیم تولید فیلم تشكر می‌كنم كه به من كمك كردند در بهترین شرایط و كامل ترین امكانات این فیلم را بسازم.

وی مدت ساخت «تابستان داغ» را دو سال عنوان كرد و ادامه داد: چند سال بود كه دغدغه این را داشتم قصه‌ای را كار كنم كه با فیلمنامه پیام كرمی مواجه شدم و در این فیلمنامه هر اقتباسی كه می توانستم از رمان داشته باشم، وجود داشت و پس از چندین بار بازنویسی به این چارچوب رسیدیم.

ایرج‌زاد درباره شباهت فیلم با فیلم‌های دیگر گفت: هر فیلمساز اولی به این فكر می‌كند كه فیلمش دارای چه حال و هوا و فضایی باشد، من برای آشنایی عواملم با نوع روایتم ٥ فیلم كوتاهم را به آنها نشان دادم و درباره جای كات‌ها، سكوت‌ها صحبت كرده بودیم.

ایرج‌زاد درباره بازیگر خردسال فیلم گفت: ما ابتدا براساس بازی مانیا، او را انتخاب كردیم و بعد فیزیك و چهره. به نظرم او با انتخاب های درست می تواند بازیگر بسیار موفقی شود.

کارگردان فیلم «تابستان داغ» در ارتباط با بازی گرفتن از بازیگران خردسال گفت: یكی از چیزهای كه من از مرحوم كیارستمی که این فیلم را زمان كلید زدن به روح ایشان تقدیم كردیم، یاد گرفتم درباره بازی با بازیگران خردسال بود.

وی با مطرح كردن پیشنهاد داوری بازی بچه‌ها در جشنواره، اضافه كرد: من به كمك گروهم سعی می كردیم  وضعیت را برای بچه ها باورپذیر كنیم.

كرمی در ارتباط با سرنوشت نامعلوم بچه در فیلم گفت: در نسخه صد و بیست صفحه ای اول فیلم ادامه قصه بچه وجود داشت، اما برای من روابط اهمیت بیشتری داشت و به دلیل دلچسب نبودن این بخش ها، آن ها را كنار گذاشته شد.

نوروزبیگی از حضور خانم فلاح به عنوان سرمایه گذار و مشاور در این فیلم تشكر كرد كه بدون حضور وی این فیلم شكل نمی گرفت.

صابر ابر درباره تجربه حضور در «تابستان داغ» گفت: مهمترین نكته، گروه صمیمی بود و مشورت‌های زیادی قبل از شروع فیلمبرداری داشتیم.

پریناز ایزدیار نیز با اشاره به اینكه فیلمنامه من را بسیار جذب كرد، اضافه كرد: پس از صحبت با آقای ایرج زاد و  تكلیف روشنشان با فیلمنامه برای انتخاب این فیلم مطمئن شدم.

علی مصفا در این نشست درباره دلایلش برای انتخاب این فیلم، گفت: من قبلا تجربه كار با بهمنش را داشتم و فیلمنامه برایم جذاب بود، همچنین دوست داشتم با بازیگران جوان كار كنم و حس جوانی كنم.

مینا ساداتی هم درباره نقشش در فیلم، گفت: در طول فیلمبرداری با کارگردان درباره موضوع فیلم كلنجار می رفتم، اما در جلسات فیلمنامه خوانی زیادی که داشتیم، چیزی كه در فیلم درباره رنج زنان می بینید، بسیار تلطیف شد.

وی ادامه داد: یكی از وظایف فیلم بررسی چنین مسائلی است كه در نهایت بتوانیم به شرایط برابر زن و مرد برسیم.

بهمنش درباره نماهای فیلم و رویكردش نسبت به فیلمبرداری فیلم، گفت:  تلاش كردم عمق میدان فیلم بالا باشد؛ زیرا این عمق میدان با روابط كاراكترها در ارتباط است.

وی ادامه داد: خانه ای كه در فیلم دیدید، كلاژ سه خانه است و زحمت زیادی برای این طراحی صحنه كشیده شده است و ما سعی كردیم در فیلمبرداری هم این فضاهای متفاوت را یكدست نشان دهیم.

بهمنش درباره موضوع اصلی فیلم گفت: برای ما حل یك بحران، مهم بود و تصمیمات بر این بود بیشتر از اینكه تمركزمان را روی درام های معمول بگذاریم، روی هسته مركزی كه حل یك بحران اجتماعی است تمركز كنیم.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار