کرمان؛

افتتاح 107 طرح کشاورزی و دامپروری در استان کرمان

در دهه مبارك دهه فجر 107 طرح کشاورزی در استان كرمان با ایجاد 3هزارو640 شغل و اعتبار بیش از 1136 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهندس عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: به میمنت ایام الله دهه فجر 63 طرح آب و خاک با هزینه کرد اعتباری بیش از 439 میلیارد ریال، 19 طرح دامپروری با هزینه کرد اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال، 16 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هزینه کرد اعتباری بیش از 362 میلیارد ریال و 9 پروژه تولیدات گیاهی با هزینه کرد اعتباری بیش از 154 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیم استان و ضرورت بهره برداری بهینه از منابع آب استان 63 طرح آب وخاك با اعتبار کل 439 میلیارد ریال که بیش از 351 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و مابقی آن 88 میلیارد ریال آورده شخصی بوده، در این ایام به بهره برداری می رسد كه این طرح ها شامل 30 طرح آبیاری تحت فشار، 9 باب استخر ذخیره، 14 طرح انتقال آب، 5 طرح مرمت قنات،احداث شبکه زیرسدنساءبم ،و5 طرح دیگرمی باشد.

سعیدی با بیان اینکه با اجرای طرح های آب و خاک استان 2113 هكتار به اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار استان كرمان افزوده گردید، بیان داشت: این امر با هزینه كرد اعتباری بیش از 361 میلیارد ریال که 275 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و 86 میلیارد ریال آن اعتبارات شخصی بوده، در 30 باغ ومزرعه استان اجرا شده است.

وی گفت: آبیاری تحت فشار استان شامل آبیاری قطره ای، بارانی و نوار تیپ می باشد که1670 هکتار از 2113 هکتار مجهز به آبیاری قطره ای و 439 هکتار آبیاری قطره ای نوار تیپ و 4 هکتار مجهز به آبیاری کم فشار است، در این ایام افتتاح می گردند.

سعیدی در ادامه افزود: همچنین 9 باب استخر جهت ذخیره 5720متر مكعب آب و با اعتبار قریب 11.17 میلیارد ریال که 11.12 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و 0.5 میلیارد ریال آن از اعتبارات شخصی است، به بهره برداری می رسند .

وی افزود: با هدف مصرف بهینه از منابع آب استان 5.6 كیلومتر خط انتقال آب با اعتبار دولتی 17.81 میلیارد ریال در قالب 14 پروژه و اصلاح و لایروبی 4850 متر قنوات استان با اعتبار کل 20.25 میلیارد ریال اعتبارات دولتی بوده، در قالب 5 طرح افتتاح و به بهره برداری می رسد و از دیگر پروژه های این بخش تكمیل سد آهوئیه شهرستان بافت، احداث شبكه زیر سد نساء شهرستان بم، افتتاح آزمایشگاه خاكشناسی كیمیا گران شهرستان شهربابك، ساخت آب انار و آبرسانی سیار جهت عشایر شهرستان راور، احداث باكس سبحان آباد شهرستان بم و زهكشی اراضی احمد آباد انارمی باشد كه این پروژه ها با اعتبار 29 میلیارد ریال که 27 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی می باشد، اجرا شده و در این ایام مبارك و میمون به بهره برداری می رسند.

سعیدی با بیان اینکه در این ایام 19 پروژه دامپروری با اعتبار کل هزینه کردبیش از 140 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که این امر سبب ایجاد 72 شغل در سطح استان می گردد، گفت: دو طرح از این پروژه ها پرورش گاو شیری و پروار بندی گوساله می باشد که با افتتاح این طرح ها 30راس گاو شیری وظرفیت 100 راس گوساله پرواری به آمار دام استان افزوده می گردد و این طرح ها با اعتبار کل بیش از 9.3 میلیارد ریال که7.3 میلیارد از تسهیلات بانکی و مابقی از آورده شخصی است، به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر طرح ها 6 پروژه شیلاتی که شامل 2 واحد پرورش ماهیان سردآبی، 3 واحد پرورش ماهیان گرمابی و یک واحد پرورش ماهیان خاویاریمی باشد و این طرح ها با اعتبار کل بیش از 23 میلیارد ریال که 11 میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی می باشد اجرا و با افتتاح این طرح ها 19 شغل ایجاد می گردد.

سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این ایام 11 واحد مرغداری با اعتبار کل بیش از 107 میلیارد ریال که 47 میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی می باشد به بهره برداری می رسند که این امر سبب افزایش 240 هزار مرغ گوشتی و 60 هزار مرغ تخم گذار به مجموعه مرغداری های استان می گردد و 360 تن به تولید گوشت مرغ استان افزوده می گردد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با وجود محصولات متنوع در استان ضرورت دارد، بیان داشت: در این راستا 16 طرح با هزینه کرد اعتباری معادل 362میلیارد ریال که 101 میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است افتتاح و به بهره برداری می رسد و با احداث 5 واحد سردخانه های درجه بندی و بسته بندی، 11 واحد بسته بندی در زمینه های مختلف مانندگوشت مرغ و قرمز، فرآوری و بسته بندی پسته، ذرت علوفه ایی، ادویه و پودریجات،گیاهان دارویی، خرما و ... در استان ارزش اقتصادی محصولات دامی و گیاهی استان افزایش یافته و 234 شغل ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه در این ایام 9گلخانه افتتاح و بیش از 4 هکتار به سطح گلخانه های استان افزوده می گردد، گفت: این امر با اعتبار کل 154 میلیارد ریال که 107 میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی است، اجرا و سبب اشتغالزایی جهت 43 نفر گردیده است.

سعیدی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه با افتتاح و راه اندازی این گلخانه ها 850 تن سبزی و صیفی و چهارصد هزار شاخه گل به ظرفیت تولید سبزی و صیفی و شاخه گل استان افزوده می گردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.