رئیس اتحادیه آفریقا: ممنوعیت ورود به آمریکا، آفریقا را وارد "دورانی پرتنش" خواهد کرد

رئیس اتحادیه آفریقا با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، گفت این اقدام آفریقا را وارد دورانی پرتنش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه، رئیس اتحادیه آفریقا گفت ممنوعیت سفر مسلمانان 7 کشور به آمریکا، نشان دهنده آغاز دورانی پرتنش برای این قاره است. 3 کشور از 7 کشوری که اتباع آن حق ورود به آمریکا را ندارند، در قاره آفریقا واقع شده اند.

"نكوسازانا دلاميني زوما"، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، در سخنرانی‌اش در آغاز نشست کشورهای عضو اتحادیه آفریقا از آغاز دوران پرتنش برای قاره آفریقا سخن گفت. دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – با فرمان اجرایی خود، سفر اتباع لیبی، سومالی، سودان و 4 کشور دیگر در خاورمیانه – از جمله ایران – را تا 90 روز ممنوع اعلام کرده است.

وی در پایتخت اتیوپی به سران کشورهای آفریقایی گفت: "ما در حال ورود به دورانی پرتنش هستیم. همان کشوری که بسیاری از مردم ما را در دوره تجارت برده‌ها در اقیانوس آرام در خود جای داد، اکنون تصمیم گرفته است پناهجویان برخی از کشورهای ما را در خاکش راه ندهد. در این‌باره ما چه می‌توانیم بکنیم؟ این حقیقتا یکی از بزرگترین چالش‌ها در برابر اتحاد و همبستگی ما خواهد بود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار