برنامه های دهه فجر با محوریت فعالیت قرآنی

امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی در کل کشور با محوریت فعالیت‌های قرآنی داریم.

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درخصوص برنامه های کمیته قرآن ستاد دهه فجر گفت:امسال به مانند سال‌های گذشته توفیق داشتیم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) داشته باشیم و سرآغازی برای برنامه‌های قرآنی در کمیته قرآن ستاد دهه فجر در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد :امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی در کل کشور با محوریت فعالیت‌های قرآنی داریم .امیدوارم این برنامه‌ها کمک کند، جشن‌های دهه فجر رنگ و بوی قرآن داشته باشد و مردم از برنامه‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم افزود:برگزاری محافل قرآنی،مسابقات قرآنی ،تکریم چهره قرآنی، چاپ و توزیع کتاب قرآن در سراسر کشور و .... بخشی از برنامه‌های قرآنی که در دهه فجر تدارک دیده شده است.

قره‌شیخلوعنوان کرد:تمام بیانات امام خمینی (ره) و رهبری ریشه در حوزه‌های قرآنی دارد هر چه ما بتوانیم مفاهیم قرآن را توسط اساتید بزرگان قرآنی در جامعه گسترش دهیم می تواند در مقابل  هجمه‌هایی فرهنگی قرار بگیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در خصوص جنبه‌های تفسیر قرآن اظهار داشت:در مسابقات قرآن بخش مهمی به مفاهیم قرآنی اختصاص پیدا می‌کند و نوع شیوه اجرا آن متفاوت است، اما تعداد مسابقات کافی نیست و باید توسعه پیدا کند.

قره شیخلو درپایان گفت:البته نمی‌توان گفت دراین زمینه  کار نکرده ایم در طول سال دوره‌های مختلفی اجرا شده است ، حتی فضای مجازی امکان خوبی را در دسترس قرار داده است آنهایی که زمان ندارند می‌توانند برای آموزش  از این فضا استفاده کنند اما نسبت به جمعیت جامعه ما نیاز به توسعه در زمینه های قرآنی داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار