شیخ الاسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انقلاب ایران با معرفی تمدن اسلامی به دنیا هژمونی نظام‌های استکباری را به چالش کشید

معاون وزیر امور خارجه گفت: ایران با معرفی تمدن اسلامی و ساختار جدید حکومتی هژمونی نظام‌های استکباری را به چالش کشید.

حسین شیخ الاسلام معاون وزیر امورخارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قانون جدید منع ورود مسلمانان ایران و شش کشور مسلمان به آمریکا اظهار داشت: این فرمان ترامپ ماهیت سیاسی دارد و بحث مبارزه با تروریسم در این مسأله با در نظر گرفتن اینکه نام کشورهایی مانند عربستان در این فهرست نیست، یک بهانه و شعاری توخالی است. 

وی با بیان اینکه سنجیدن معقول قوانین پیش از اجرای آن از ابتدایی‌ترین مسائل در قانون نویسی است، گفت:  اقدام اخیر ترامپ به صورت ناشیانه‌ای شکل گرفته که نشان‌دهنده بی‌حساب بودن این اقدام اوست. چرا که در همان ابتدا قاضی دادگاه فدرال این دستور ترامپ را برای مهاجرینی که در راه آمریکا بودند نقض می‌کند.

معاون وزارت‌خارجه کشورمان با اشاره به اینکه افکار عمومی این را می‌دانند که در تمام حملات تروریستی سال‌های اخیر در جهان حتی نام ایرانی در میان تروریست‌ها نبوده است و این در حالی‌ست که نقش اتباع عربستان سعودی و وهابیت در واقعه 11 سپتامبر و سایر حملات تروریستی در سراسر دنیا بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: با تامل بر ماهیت قانون منع صدور روادید به آمریکا برای مسلمانان به سادگی می‌توان دریافت که محل نزاع، اسلام و ایران است نه مبارزه با تروریسم!

 شیخ الاسلام در ادامه ضمن تاکید بر اینکه مشکل آمریکا با اسلام ناب، انقلاب اسلامی و تمدن و ساختار جدیدی است که این انقلاب به جهان معرفی کرده است بیان داشت: با در نظر گرفتن چنین ماهیتی طبیعی است که عربستان و وهابیت در لیست کشورهای منع صدور روادید آمریکا قرار نگیرد. 

وی با اشاره به اینکه زمانی انگلستان قدرت بلامنازعی در دنیا بود و منابع و ذخایر  عظیم وسوسه کننده در خاورمیانه، انگلیس را برای تلسط بر این منطقه مصمم می‌ساخت افزود:  آنها برای این منظور شعار از نیل تا فرات را برای رژیم صهیونیستی ساختند؛ اما باگذشت زمان از قدرت انگلیس کاسته شد و در مقابل آمریکا قدرت بیشتری گرفت. به خصوص پس از جنگ جهانی دوم تا 1971 که از شرق کانال سوئز عقب نشینی کردند و کاملا تسلیم آمریکا شدند.

شیخ الاسلام با تاکید بر آنکه انقلاب اسلامی ایران در  1979 که اکنون نزدیک به 40 سال از عمر آن می گذرد با معرفی تمدن اسلامی و ساختار جدید حکومتی و ارائه مردم سالاری دینی در مقابل نظام لیبرال دموکراسی، هژمونی آمریکا و نظام‌های استکباری را به چالش کشیده است، گفت: برای همین است از همان ابتدای انقلاب، آمریکا و متحدانش به انحاء مختلف عصبانیت و نگرانی خود را از این اتفاق اعلام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این درگیری دو فاکتور دارد که یکی اسلام است و دیگری مقاومت. از همین رو همه آنهایی زمانی هرکار آمریکایی‌ها و غرب می‌خواست انجام می‌دادند الان در مقابل قدرت استکبار قرار گرفته‌اند و 6 سال است می‌خواهند حکومت سوریه را ساقط کنند، اما تاکنون موفق نشدند، لذا باید این را متوجه شوند که دیگر قدرت سلطه کامل بر منطقه را ندارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار