یاسوج؛

افتتاح و کلنگ زنی 68 طرح برق‌رسانی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: 68 طرح برق‌رسانی در دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ داود راهزادی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح برق رسانی جلاله زیلایی در شهرستان دنا گفت: 68 طرح برق‌رسانی بااعتباری افزون بر 137 میلیارد و 31 میلیون ریال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: از 68 طرح برق‌رسانی دهه فجر امسال 59 پروژه افتتاحی و 9 طرح کلنگ زنی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع 137 میلیارد و 31 میلیون ریال اعتباری که برای افتتاح این طرح‌ها هزینه و برای پروژه‌های کلنگ زنی قرار است هزینه شود به ترتیب 107 میلیارد و 678 میلیون ریال اعتبارات افتتاحی و 29 میلیارد و 353 میلیون ریال اعتبارات کلنگ زنی است.

راهزادی، بیشترین طرح‌های افتتاحی برق‌رسانی در دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان بویراحمد با 22 طرح و کمترین آن را مربوط به شهرستان لنده عنوان کرد.

وی گفت: اصلاح و بهینه سازی، توسعه و احداث، روشنایی معابر، برق‌رسانی روستایی، نصب پنل های خورشیدی و تقویت ولتاژ از مهمترین طرح‌هایی است که در سال جاری در حوزه برق افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: 9 طرح کلنگ زنی دهه فجر امسال در حوزه برق مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه با تعداد 9 طرح، دنا 2 پروژه و چرام یک پروژه است.

راهزادی تعداد طرح‌های افتتاحی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، دنا، گچساران و بهمئی را به ترتیب 13، 10، چهار، سه و 2 طرح برشمرد.

وی گفت: از 68 طرح افتتاحی و کلنگ زنی برق‌رسانی شهری و روستایی در دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد 14 پروژه در حوزه برق‌رسانی روستایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی برق‌رسانی روستایی از محل بند (ه) تبصره 6 قانون بودجه کشور را 18 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد.

راهزادی افزود: طرح‌هایی که در دهه فجر امسال در حوزه برق در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند پروژه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها بعد از هفته دولت امسال بوده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.

ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 730 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان است.

تعداد مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد حدود 230 هزار مشترک است.

تعداد مشترکان خانگی شرکت توزیع برق استان حدود 180 هزار مشترک است که حدود 70 هزار مشترک آن روستایی هستند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.