زور نروژی ها به میزبان نرسید/ تاریخ سازی فرانسه با تکرار قهرمانی مسابقات هندبال جهان

تیم ملی هندبال فرانسه شب گذشته با غلبه بر نروژ شگفتی ساز، پنجمین عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.

زور وایکینگ ها به خروس ها نرسید/ تاریخ سازی فرانسه با تکرار قهرمانی مسابقات هندبال جهانبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته دیدار نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی مردان جهان در پاریس برگزار شد و فرانسوی ها موفق شدند تا بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را به دست آورند. 

نروژی ها که بی شک شگفتی ساز این رقابت ها بودند با وجود آن که تیم های بسیار قدرتمندی را از پیش رو برداشتند، نتوانستند از سد فرانسه میزبان بگذرند تا شگفتی خود را کامل کنند.

نروژ در حالی پا به مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان گذاشت که نتوانسته بود سهمیه حضور در این مسابقات را در رقابت با تیم های قدرتمند اروپایی کسب کند. فدراسیون جهانی هندبال پیش از آغاز این رقابت ها تنها سهمیه باقی مانده یا همان وایلد کارت را به نروژ اختصاص داد. این سهمیه همواره به کشور هایی تعلق می گیرد که توانستند در این رشته پیشرفت خوبی داشته باشند. انتخاب نروژ شاید درست ترین انتخاب ممکن برای این مسابقات بود. 

نروژی ها که هیچ گاه نتوانسته بودند به جمع چهار تیم نهایی رقابت های هندبال قهرمانی جهان راه یابند در این دوره بسیار خوب عمل کردند. 

نماینده اروپای شمالی اگر چه در همسایگی سوئدی قرار دارد که از تیم های خوب در این رشته محسوب می شود اما هیچ گاه نتوانسته بود در سطح یک تیم خوب کار کند و عنوانی کسب کند. نروژی ها با این حال از همان ابتدا و در گروه نخست این رقابت ها بازی های خوبی را به نمایش گذاشتند و توانستند با غلبه بر تیم های حاضر در این گروه و تنها با یک شکست آن هم در مقابل فرانسه میزبان راهی مرحله بعد شوند. 

آن ها در مراحل حذفی هم عملکرد خوبی داشتند و توانستند با غلبه بر مقدونیه، مجارستان و کرواسی مدعی خود را به فینال برسانند و بار دیگر در این رقابت ها رو در روی فرانسه قرار بگیرند. 

نروژی ها که پیش از این در مقابل فرانسه با نتیجه 32 بر  28 مغلوب شده بودند می دانستند که کار سختی در مقابل تیم میزبان خواهند داشت. 

فرانسوی ها در حالی در ششمین فینال خود حاضر شده بودند که پیش از این با کسب 9 مدال پس از سوئد پر افتخار ترین تیم جهان بودند. 

در همان ابتدای بازی دو تیم رقابت پایاپایی را آغاز کردند اما در ادامه این نروژی ها بودند که با یک بازی خوب، فرانسه را به چالش کشیدند و توانستند تا با اختلاف 4 امتیاز از حریفشان پیشی بگیرند.

با این حال فرانسوی ها میزبان نمی خواستند بازنده باشند و با ارئه یک بازی خوب با اختلاف یک امتیاز برنده نیمه اول شدند در ادامه و در نیمه دوم هم فرانسوی ها با قدرت برنامه های خود را اجرا کردند تا با نتیجه 33 بر 26 به برتری برسند. 

نروژی ها اگرچه در این دیدار شکست خوردند اما با رسیدن به فینال این رقابت ها و کسب عنوان نایب قهرمانی هم جواب اعتماد فدراسیون جهانی را برای اختصاص سهمیه وایلد کارت را دادند و هم این که توانستند بزرگترین افتخار خود در این رشته را به دست بیاورند. 

فرانسوی ها هم با پنجمین قهرمانی خود هم به دومین قهرمانی پیاپی خود دست یافتند و هم این که توانستند در مجموع با کسب 5 مدال طلا، پر افتخار ترین تیم تاریخ هندبال مردان جهان از جهت کسب عنوان نخست شوند. 

رتبه بندی نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی مردان جهان به شرح زیر است:

1-  فرانسه
2-  نروژ
3- اسلونی
4- کرواسی
5- اسپانیا
6- سوئد
7- مجارستان
8- قطر
9- آلمان
10- دانمارک  
11- بلاروس
12- روسیه
13- مصر
14- ایسلند
15- مقدونیه
16- برزیل
17- لهستان
18- آرژانتین
19- تونس
20- عربستان
21- شیلی
22- ژاپن
23- بحرین
24- آنگولا




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار