آبادان ؛

آب اندازی سکوی ۱۹B پارس جنوبی از یارد خرمشهر در دهه فجر امسال

سکوی ۱۹B پارس جنوبی دهه فجر به آب انداخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رحمانی مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در حاشیه بازدید از یارد یک تاسیسات دریایی در خرمشهر گفت: سکوی ۱۹B در هفته آینده و همزمان با دهه فجر آب اندازی می شود و اواخر امسال یا اوائل سال ۹۶ در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ابوالقاسم رحمانی  به مشخصات این سکوی اشاره کرد و افزود: این سکو به وزن یک هزار و ۵۰۰ تن، سبک تر از دو سکوی قبلی است در سه طبقه ساخته شده است و ظرفیت استحصال ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز را دارد.

وی از اجرای خط لوله در فاز ۱۷ پارس جنوبی در ۲۲ بهمن  نیز خبر داد.مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران همچنین از حفاری ۲۲ حلقه چاه در میادین نفتی و گازی پارس جنوبی توسط این شرکت خبر داد و گفت: این عملیات در فاز ۱۴ پارس جنوبی آغاز شده و ۳۷ درصد پیشرفت دارد.

احمدی در ادامه با یادآور شدن اینکه سکوسازی در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر می تواند برای مردم منطقه اشتغالزایی ایجاد کند، افزود: کارهای محول شده به این شرکت تقریبا پایان یافته است با این حال برای سال ۹۶ کارهای برای انجام دادن وجود دارد که احداث  دو سکو فروزان که ساخت آن در گذشته به کشور کره محول شده بود می تواند اشتغال خوبی را در منطقه ایجاد کند.

وی گفت: این دو سکو ۱۲ تن وزن دارند و ۱۶۰میلیون دلار اعتبار ساخت آنهاست که در حال مذاکره برای تامین نقدینگی اجرا این پروژه هستیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، تامین بخشی از هزینه توسط کارفرما و بخش دیگر از راه هایی همچون مذاکره با شرکت های خارجی برای استفاده از سرمایه های های آنها را راهکار تامین منابع مالی اجرایی شدن این پروژه دانست.

وی همچنین ابراز امیداواری کرد که پروژه فاز ۱۱ توسط شرکت خارجی توتال گرفته شود تا با همکاری با این شرکت برای ساخت سکو نیز اقدام  شده و زمینه ایجاد اشتغال برای مردم خرمشهر فراهم شود.

احمدی در ادامه از فعال سازی صنایع جانبی و بومی سازی و صادرات برخی صنایع مرتبط با صنعت نفت و گاز خبر داد و انتظار حمایت از صنایع و صنعتگران داخلی را خواستار شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.