اقلیم کردستان عراق شکنجه کودکان را رد کرد

اقلیم کردستان گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر را در خصوص شکنجه کودکان رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته پاسخگویی به گزارش های بین المللی دولت اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه ای گزارش اخیر سازمان نظارت بر حقوق بشر را درخصوص شکنجه کودکان توسط ارگان های امنیتی دولت این اقلیم رد کرد.

سازمان نظارت بر حقوق بشر به تازگی در گزارشی اعلام کرد: دولت اقلیم کردستان عراق در بازجویی از کودکان بین 11 تا 17 سال که در مظان اتهام همکاری با داعش بودند، آنها را شکنجه کرده، بازجویی ها بدون حضور وکلای آنها بوده و اجازه نداده اند، بستگان این کودکان با آنها دیدار و گفت وگو کنند.

کمیته پاسخگویی به گزارش های بین المللی دولت اقلیم کردستان عراق در پاسخ به این گزارش ها تاکید کرد: بسیاری از افرادی که به اتهام همکاری با داعش دستگیر شده اند، براساس اطلاعات و مدارک مستند بوده است و در خصوص کسانی که زیر سن قانونی هم هستند، شرایط حقوقی برای آنها فراهم شده است.

این کمیته تصریح کرد: در خصوص این افراد، حفظ امنیت اقلیم کردستان عراق و خود آوارگان، اولویت اول ارگان های امنیتی دولت اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش کمیته مذکوربا افراد زیر 18 سال به عنوان قربانیان دست داعش برخورد شده و در این خصوص دولت اقلیم کردستان عراق با سازمان های غیردولتی و خانواده های قربانیان نهایت همکاری را انجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار