برجام؛ محور گفتگوی تلفنی ملک سلمان با ترامپ

پادشاه عربستان با رئیس جمهور آمریکا در مورد برجام تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز یکشنبه بر «اجرای دقیق» توافقنامه هسته ای امضا شده با ایران تاکید کردند.

در خبری دیگر یک منبع بلندپایه سعودی به خبرگزاری رویترز گفت: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند.» این تماس تلفنی بیشتر از یک ساعت طول کشید و ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز جزئیات مهم مربوط به آینده روابط آمریکا و عربستان و اوضاع منطقه را بررسی کردند.

براساس بیانیه کاخ سفید، دو طرف بر ایجاد منطقه امن در سوریه و یمن تاکید کردند.

این منبع افزود نمی داند آیا دو طرف به موضوع ممنوعیت موقت ورود اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان نشین به آمریکا که ترامپ فرمان اجرایی آن را صادر کرد پرداختند یا خیر.

این منبع اظهار داشت رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان در این گفتگوی تلفنی بر سر موضوعات مهمی از جمله تقویت مشارکت گسترده دو کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مقابله با منابع تامین مالی تروریسم توافق کردند و عربستان درباره این موضوع طرح ابتکاری را با همکاری تعدادی دیگر از کشورهای منطقه در دستور کار دارد و به افزایش حمایت های آمریکا خوشبین است.

وی هماهنگی دیدگاه های ترامپ و بن عبدالعزیز درباره سیاست های ایران در منطقه را تایید کرد و گفت: «دو طرف همکاری امنیتی و نظامی موجود بین دو کشور را ستودند و بر اهمیت تقویت آن در آینده تاکید کردند».

این منبع خاطر نشان کرد پیش بینی می کند روابط آمریکا و عربستان در دوره ریاست جمهوری ترامپ روابطی تاریخی باشد.

به گفته وی، عربستان فعال و جدی در (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا برای جنگ با داعش در سوریه حضور دارد و عربستان بعد از آمریکا در خصوص حمله هوایی به مواضع داعش رتبه دوم را دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار