ولایتی در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان:

ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ايران همواره در كنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد.

ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان عصر امروز (یکشنبه، 10 بهمن ماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مسائل افغانستان دیدار و گفتگو کردند.  

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای اين ديدار ضمن ابراز خوشنودی  از اين ديدار و گفت و گو اظهار داشت: افغانستان كشور مهمی در منطقه محسوب می شود كه متاسفانه در طول دهه های مختلف به لحاظ ساختاری و رشد و توسعه دچار مشكلات جدی بوده است كه ضرورت توجه جامعه جهانی و همكاری گسترده برای دستيابی به اهداف و ايجاد ثبات و امنيت را می طلبد.
 
وي گفت: جمهوری اسلامی ايران همواره در كنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعداد قابل توجه مهاجران افغانی در ايران طی ٣٠ سال گذشته اشاره و تصريح كرد: ايران و افغانستان از نظر اشتراكات فرهنگی همكاری مثبتی هستند، علاقه مندی و عزم دو طرف در ارتقای سطح همكاری ها و اقدامات ميان دو كشور است و ايران همواره خواهان ايجاد صلح و امنيت پايدار در اين كشور بوده است.
 
ولایتی با اشاره به ديدگاه های جمهوری اسلامی ايران تصريح كرد: سياست اصولی جمهوری اسلامی ايران مبارزه با هرگونه افراط گرایی، خشونت و تروريست در منطقه بوده و در اين زمینه بطور جدی اقدام كرده است.

ولایتی گفت: ايران و افغانستان همكاری های مثبت و خوبی با هم دارند و ايران تمام تلاش خود را براي وحدت گروه های مختلف انجام می دهد که در اين زمينه گام های خوبی برای تعامل با دولت افغانستان برداشته ايم كه مقامات ايران و افغانستان نيز بر توسعه اين روابط تاكيد دارند.

در اين جلسه نماينده ويژه سازمان ملل در امور افغانستان ضمن ارائه گزارشی از آخرين وضعيت حوزه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اين كشور، كمك های بين المللی به ويژه همسايگان افغانستان را اجتناب ناپذیر دانست.

ولايتی خاطرنشن کرد: افغانستان نيازمند امنيت بيشتری براي رشد و توسعه است اما برخی از گروهای تروريستی عمليات های مختلفی را به اجرا در می آورند كه مبارزه با اين روند نيازمند عزم جدی از سوی كشورهای جهان از جمله همسايگان افغانستان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار