وزیر اقتصاد آلمان به اشتباه دولت این کشور اذعان کرد

ولفگانگ شویبله اذعان کرد دولت آلمان در خصوص مسئله مهاجران مرتکب اشتباه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "ولفگانگ شویبله" – وزیر اقتصاد آلمان – روز یکشنبه اذعان کرد آلمان با اتخاذ سیاست درهای باز که در دو سال گذشته، بیش از یک میلیون مهاجر را وارد این کشور کرد، مرتکب اشتباه شده است. وی گفت با این حال، برلین قصد دارد از این اشتباهات درس بگیرد.

شویبله در مصاحبه‌ای گفت: "ما سعی کردیم آنچه در سال 2015 از کنترل ما خارج شد را جبران کنیم. ما سیاست‌مداران، انسان هستیم؛ ما نیز اشتباه می‌کنیم. اما دست کم ما می‌توانیم از اشتباهاتمان درس بگیریم."

شویبله عضوی از حزب محافظه‌کار "اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان" – به ریاست آنگلا مرکل – است که حمایت مردمی از آن کاهش یافته است و در عوض، بر حامیان حزب "آلترناتیو برای آلمان" که مخالف سیاست‌های مهاجرپذیری هستند، افزوده شده است.

حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه سپتامبر، سومین حزب پرطرفدار آلمان خواهد بود.

مسئله مهاجرت اختلاف نظرها در اتحادیه اروپا را افزایش داده است و اکنون بسیاری از کشورها از پذیرفتن سهم خود از پناهندگان سر باز می‌زنند.

شویبله گفت اروپا نیاز دارد منافع اجتماعی را برای دستیابی به توزیع عادلانه پناهجویان در نظر بگیرد. وی گفت با این مسئله در آلمان مانند تابو برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار