اولین نشست خبری فجر همراه با گلایه‌های پژمان بازغی

پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در نشست خبری «خانه دیگری» در واکنش به غیبت منتقدان سینما گله کرد.

خانه دیگری
به گزارش خبرنگارحوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین نشست خبری جشنواره فیلم فجر به فیلم «خانه دیگری» اختصاص داشت و با حضور بهنوش صادقی، مستانه مهاجر، پژمان بازغی، بهنوش صادقی، لیلا زارع و ناصر هاشمی برگزار شد. 

مسئولان برگزاری جشنواره همانند سال گذشته برنامه‌ریزی برای عکاسان در نظر گرفتند که برای اهالی رسانه مشکلی ایجاد نشود.

بهنوش صادقی کارگردان فیلم «خانه دیگری» گفت: از همین ابتدا متاسفم که با اشکال فنی روبرو شدیم و فیلم با مشکل صدا و تصویر پخش شد.

پژمان بازغی بازیگر این فیلم در ادامه با گله مندی از غیبت منتقدان در جلسات پرسش و پاسخ فیلم‌ها، عنوان کرد: دوران بی‌اعتمادی از فیلم اولی‌ها تموم شده و این بی‌احترامی است که به جز گبرلو فردی از منتقدان قدیمی را اینجا نمی‌بینم. این جلسه پرسش و پاسخ در هیچ جا اجرا نشده و اگر منتقدان جای دیگری هستند کاش ما هم آنجا می‌رفتیم و اینجا برگزار نمی‌کردیم.

در ابتدا نقدی به بازی و شخصیت پردازی‌ها شد که ناصر هاشمی عنوان کرد: من نمی‌دانم که کجای کار اشکال دارد و دوست دارم بدانم آیا نظر دیگران هم همین است؟ ما کل تلاشمان را برای بهتر کار کردن انجام دادیم.

صادقی با اشاره به ساخته شدن فیلم در بخش خصوصی، درباره موضوع آن عنوان کرد: زبان قصه فیلم ما بسیار ساده است و در کنار ما زندگی می‌کنند. فکر می‌کنم فیلمنامه، هسته اصلی و تفکر فیلم است و در ساخت حرف اول را می‌زند.

بازغی بیان کرد: گلایه من به این خاطر بود که در جشنواره قبل دیدیم که فیلم اولی‌ها بسیار درخشیدند و از سویی مردم نشان دادند که فیلم خوب می‌خواهند. چندسال پیش با فیلم اولی‌های نابغه‌ای که سواد و انگیزه کافی دارند روبرو شدم که بودجه کافی ندارند و از همان زمان قول همکاری به آنها دادم و نبوغ خود را نشان دادند. انگیزه کارگردان بیانگر این بود که چقدر به مسائل سنتی ارزش قائل نیستیم و این را به بهترین شکل نشان داد.

ناصر هاشمی اظهار داشت: من صداهای مختلفی را ارائه کردم و کارگردان این را دوست داشت و از کسی وام نگرفتم و چیز عمدی نبود و اگر همان زمان فردی به من می‌گفت حتما صدای دیگری را ارائه می‌دادم.

بهنوش صادقی در خصوص لهجه بازیگران فیلم بیان کرد: زبان خاصی را برای بازیگران فیلم در نظر نگرفتیم و بیشتر از لحاظ اصالتی آنجا زندگی می‌کردند.

عباس اکبری تهیه کننده فیلم اظهار داشت: به احترام اهالی مطبوعات، فیلم را با وجود مشکل صدا و تصویر نشان دادیم و امیدوارم فیلم را پسندیده باشند و از تمام دوستانی که در این پروژه همکاری کردند، تشکر می‌کنم و یقین دارم صداقت کل گروه باعث شد  فیلم در حد و حدودی که است، نمایش داده شود. از مستانه مهاجر که بسیار برای ما و فیلممان زحمات زیادی کشید، تشکر می‌کنم و اگر نبود فیلم در حد الان نبود و او را به عنوان پنجه طلا یاد می‌کنم.

مستانه مهاجر در خصوص تدوین فیلم عنوان کرد: مونتاژ هر سکانس فکر شده نسبت به زمان و حال جریان فیلم بود که در روزمرگی اتفاق می‌افتاد و میتوان گفت بسیار حسی بود و سخت نیست، فقط تمرکز بیشتری می‌خواهد.

اکبری اظهار داشت: بهنوش صادقی را نمی‌توان به عنوان فیلم اولی قلمداد کرد و از طرفی چون حسی کار کرد، این حس به تمام عوامل منتقل شد و برای مخاطب باورپذیر خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.