حمایت نتانیاهو از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه حمایت خود را از طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اعلام کرد. این درحالی بود که یک فعال جمهوری خواه، نتانیاهو را به اعمال فشار بر دولت ترامپ درخصوص تاخیر در انتقال سفارت متهم کرده بود.

«مارک زل»، یکی از فعالان جمهوری خواه، در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت: «ترامپ به دلیل نگرانی های مقامات اسرائیلی مجبور است با احتیاط قدم بردارد.»

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود از برنامه اش برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، یکی از مقدس ترین و مورد مناقشه ترین شهرهای فلسطین اشغالی، خبر داده بود.

با این حال، «شان اسپایسر»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، یک هفته پیش در این خصوص گفت اعلام عمومی تصمیم انتقال سفارت به قدس موجب خشم جهان عرب و ایجاد خشونت خواهد شد.

مقامات فلسطینی نیز هشدار دادند انتقال سفارت آمریکا به قدس مذاکرات صلح را به بن بست خواهد کشاند.

نتانیاهو و ترامپ در یک تماس تلفنی درخصوص انتقال سفارت گفتگو کردند؛ اما قرار است این موضوع در دیدار دوجانبه ای که در ماه آینده برگزار خواهد شد، بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

در حالی که نتانیاهو از انتقال سفارت آمریکا به قدس حمایت کرده است، اما هیچ چارچوب زمانی خاصی برای این اقدام پیشنهاد نداد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار