اصفهان؛

آیین گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو در کاشان برگزارشد

آیین گرامیداشت شهدای آتش نشان فاجعه پلاسکو در مسجد صادقیه دارالمومنین کاشان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري استان اصفهان در این آیین گفت :ازخودگذشتگی وایثار شهدای آتش نشان که برای نجات دیگران از جان و خانواده خود گذشتند و به دل آتش زدند پیام اصلی این شهدا است.
ماشاالله محمد سلطانی، با اشاره به حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در استان افزود : پدر ومادر پس از تماس با آتش نشانی  به پشت بام پناه برده بودند و برای نجات فرزندانشان منتظر آتش نشانان بودند یعنی حتی آنها با وجود مهر پدر ومادری نتوانستند از جان خود بگذرند وفرزندانشان رانجات دهند.
به گفته وی،  آتش نشانان از پدر ومادر هم در نجات وامداد مهربان تر و ایثارگرتر وجانفشان تر هستند.
این سرآتش یار، با تاکید بر ازخودگذشتگی این قشر فداکار و مهربان گفت :داشتن ابزار و امکانات اطفای حریق بویژه کپسول آتش نشانی در اماکن و ساختمان های تجاری،  مسکونی و سایر مراکز مهمترین ضرورت است.
سلطانی ، آموزش و نحوه آشنایی و کارکرد مردم با این ابزار وکپسول اطفای حریق را ازدیگر نکات لازم واساسی برای شهروندان در تمامی ساختمان ها دانست و افزود :تماس در اولین فرصت هنگام وقوع حوادث و حفظ خونسردی از نکات قابل توجه واساسی در هنگام حادثه است.
وی،در ادامه ثانیه ها را برای امداد و نجات سرنوشت ساز و حیاتی تاکیدکرد و گفت: باتوجه به اینکه حالت شعله آتش صعودی است صدم ثانیه در تاخیر باعث وسعت آتش و تسریع در بروز خسارات جانی و مالی بیشتر است.
به گفته وی،  دادن آدرس دقیق حادثه، راه دادن به خودروهای امدادی با صدای آژیر بویژه خودروهای آتش نشانی از دیگر موارد مهم و مورد توجه و حیاتی در نجات جان حادثه دیدگان است که توجه وهمراهی و مساعدت هرچه بیشتر شهروندان را می طلبد.
جانشین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان،  با تاکید بر اینکه مردم همواره دعاگوی سلامتی آتش نشانان درهنگام عملیات ها باشند گفت:فقط عشق جوابگوی آتش نشان است عقل جوابگو نیست.
سلطانی با اشاره به بازدید از سطح شهر بویژه بازار بزرگ کاشان، ساختمان های بلند و بافت فرسوده گفت: مغازه های مجموعه بازار علاوه براینکه باید کپسول اطفای حریق در مغازه های خود داشته باشند با نحوه کارکرد و روش اطفای حریق از طریق کپسول ها نیز باید کاملا آشنا باشند.
سلطانی، در پایان ایمن سازی ساختمان ها را خواستارشد و علودرجات، رحمت، مغفرت ورضوان الهی را برای روح بزرگ شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو از خداوند منان طلب کرد.
آیین بزرگداشت شهدای آتش نشان پلاسکو از سوی ستاد مرکزی سازمان آتش نشانی کاشان، فرمانداری و دفتر امام جمعه کاشان در مسجد صادقیه این شهرستان برگزارشد.
شایان ذکراست آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد که ساختمان پلاسکو در پی وقوع این آتش سوزی، بطور کامل فرو ریخت. 
ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٬۵۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی آتش نشان درحال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل  ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند و به شهادت رسیدند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.