قم؛

نصب یک نیروگاه برق آبی در تصفیه خانه آب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: یک نیروگاه برق آبی با ظرفیت 2.7 مگاوات در محل تصفیه خانه آب استان توسط بخش خصوصی در حال نصب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ جان صادق پورگفت: با اشاره به گسترش شبکه فاضلاب در این شهرتوان ارائه خدمات در حوزه فاضلاب به 50 درصد جمعیت مردم قم را داریم، اما با این وجود 50 هزار انشعاب فاضلاب خالی در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که مردم از آن استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان قم یک شرکت خصوصی است که باید هزینه‌هایش را تامین کند و در راستا باید مردم استان به موقع قبوض آب و فاضلاب خود را پرداخت کنند، اگر این قبوض پرداخت نشود شرکت آب و فاضلاب استان قم با چالش مالی مواجه می‌شود و در خدمت رسانی به مردم مشکل پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: میلیاردها تومان برای انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم هزینه شده است و مردم این استان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با مشکلی در زمینه تامین آب مواجه نشویم.

صادق پور با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات زیادی روی اجرای این سیاست‌ها دارند و شرکت آب و فاضلاب استان قم در راستای اجرای این سیاست‌ها تامین منابع مالی از بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های استان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: هم اکنون یک نیروگاه برق آبی با ظرفیت 2.7 مگاوات در محل تصفیه خانه آب قم توسط بخش خصوصی در حال نصب است. بخش خصوصی برای این نیروگاه 17 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و برای احداث نیروگاه برق آبی جریان آب از سرشاخه‌های دز به قم به مدت حدود دو هفته قطع شده بود که اکنون دوباره وصل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: این شرکت در ایام دهه فجر 17 پروژه با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد تومان را آماده افتتاح دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار