ارومیه؛

کاهش آمار 50 درصدی کسورات بیمارستانی در مهاباد

نشست هم اندیشی مدیر شبکه و متخصصین بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بامسئولین اداره بیمه سلامت استان و این شهرستان در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان مهاباد برگزار شد.

کاهش آمار 50 درصدی کسورات بیمارستانی در شهرستان مهاباد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کاهش کسورات از سازمانهای بیمه گر نقش حیاتی در تامین منابع مورد نیاز در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این نشست با هدف رفع مشکلات بیمه ای پزشکان عمومی متخصص بیمارستان امام خمینی (ره)مهاباد برگزار شد و موارد ابهام توسط پزشکان با توضیح کارشناسان استانی مرتفع گردید.

وی افزود: از جمله موارد ابهام پزشکان متخصص بیماران تصادفی بود که اگر بعد از دو ماه در صورتیکه برای پروتز و یا وسایل مصرفی بیمار مشکلی ایجاد شود با مراجعه مجدد بیمار آیا بیمه سلامت متعهد به پرداخت هزینه بیمه گر می باشد. و همچنین تعداد ویزیتها در یک روز که برای یک بیمار که توسط چند متخصص و سایر موارد با همکاران بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مرزنگ از تعامل سازنده و همکاری مابین پرسنل بیمه سلامت شهرستان با امور مالی و مجموعه سلامت شهرستان برقرار می باشد تشکر و قدردانی کرد و گفت: این تعامل و همکاری سازنده باعث شده که آمار کسورات بیمارستان در 6 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یابد.

در ادامه مسئول اسناد پزشکی اداره بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت:حدود 2 میلیون نفر در استان آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و 4 صندوق کارمندی،روستایی،سایر اقشار و ایرانیان را دارا می باشد.

وی اظهار داشت: ماهیانه بیش از 42 میلیارد ریال از بابت هزینه های بستری و سرپایی به موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت پرداخت می شود از لحاظ بیمه شده و هزینه های پرداختی در سطح کشور جزو استان های ششم تا هفتم قرار داریم.

مجیدی خاطر نشان ساخت: حدود 75 درصد هزینه های بیمه سلامت در موسسات دولتی و دانشگاهی صرف می شود و از این میزان حدود 68 درصد هزینه ها در بخش سرپایی هزینه می شود. با توجه به کتاب ارزش نسبی هزینه های بیمه سلامت افزایش چشمگیری پبدا کرد ولی علیرغم آن به کتاب ارزش های نسبی پایبند بوده و هستیم.

وی اظهار داشت: اداره بیمه سلامت به هیچ عنوان دنبال کسورات نیست کسورات برای سازمان بیمه و کارشناسان بیمه یک فرآیند طولانی مدت می باشد و سند پزشکان طبق ضوابط و بر اساس کتاب ارزش های نسبی بررسی شده و در صورت عدم وجود مشکل در سند بدون کسور پرداخت می شود.

مسئول اسناد پزشکی بیمه سلامت استان آذرباجیان غربی گفت:میزان کسورات بیمارستان امام خمینی (ره) در 6 ماهه اول سال 94 چهار درصد بود که این میزان در مدت مشابه سالجاری به 2 درصد کاهش یافته است .

وی افزود:میانگین کسورات در استان آذربایجان غربی 2.8 درصد بوده که این میزان در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد 2 درصد می باشد و این نشان دهنده همکاری و تعامل سازنده کارشناسان بیمه سلامت و همکاران امور مالی بیمارستان می باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.