لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اقدام دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در رفتار آنان را نشان داد/ آمریکا دچار پدیده هراس از خود شده است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در بینش و رفتار آنان را بیشتر نشان داد.

اقدام دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در رفتار آنان را نشان داد/ آمریکا دچار پدیده هراس از خود شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه، 10 بهمن ماه) با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در لغو ویزا گفت: اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در بینش و رفتار آنان را بیشتر نشان داد.

وی افزود: این اقدام از طرفی هراس این دولت را ظاهر نمود که حتی از سایه خود می ترسند و هم روحیه خشن نژاد پرستانه آنها را که پشت ظاهر عوام فریبانه دموکراسی خواهی و حقوق بشر پنهان شده است وگرنه کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره و هراس چنین تصمیماتی نمی‌گیرد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: ذکر نام ایران در این میان آن هم به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی، به شوخی شباهت بیشتری دارد.

لاریجانی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که ایران یک تنه در برابر تروریست‌ها در سال‌های گذشته ایستاده و بعدها برخی کشورها به این جریان پیوستند، آن هم در مقابل تروریست هایی که مسئولان آمریکایی و مخصوصا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر آمریکا که قبلا وزیر امور خارجه بود با صراحت اعلام کرد که ما داعش را به وجود آوردیم.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا امروز دچار پدیده هراس از خود و سوءتفاهم با خود شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضع هنرمند گرامی ما در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه ای از غیرت ملی ملت ایران است، گفت: دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ، ریشه دار و متمدن قرارد دارد و این گونه اقدامات عجولانه و نارس بیش از آنکه قدرت آنهارا نشان دهد، هراس و ضعف آنان را هویدا می‌کند.

لاریجانی افزود: بعید است آمریکا نداند مصدر اصلی تروریست ها کجاست! ایران کشوری امن است و برخلاف روش نا اهلانه آمریکا، زمینه مراودات اجتماعی بین ملل را به خوبی فراهم می کند و براساس ارزش های اسلامی از همزیستی مسالمت آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می‌کند.

رئیس قوه قانونگذاری با تاکید بر نقش ایران در مبارزه با تروریست‌ها اظهار داشت: ایران در مبارزه با تروریسم راسخ است و دچار بازیگری‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود.

لاریجانی همچنین به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته حادثه‌ای پیش آمد که وجدان جامعه را به شدت جریحه دار کرده است.

وی افزود: به خانواده شهدای حادثه آتش‌نشانان عزیز و جان برکف تسلیت عرض می‌کنیم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم و از تلاش‌های گسترده دولت، نیروی‌ نتظامی اورژانس و شهرداری تهران تشکر می‌کنیم که شبانه‌روزی تلاش کردند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه حادثه کمیسیون عمران، مجلس به همراه دو کمیسیون دیگر مأموریت رسیدگی به موضوع را پیدا کردند و بررسی‌های متنوعی انجام دادند که امیدواریم در اولین فرصت گزارش خود را تقدیم مجلس کنند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: لازم می‌دانم این نکته را عرض کنم که این گزارش هم در ابعاد مختلف این حادثه و چرایی وقوع آن باید نظر روشنی را بیان کند و هم راهکارهایی را ارائه کند که از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: سیل در استان سیستان و بلوچستان خساراتی را وارد کرده که لازم است دولت و مجلس کمک‌های لازم را به آسیب‌دیدگان در اسرع وقت انجام دهند، نمایندگان استان پیگیر موضوع هستند و کمیسیون عمران و شوراها نیز در این زمینه تا حصول نتیجه تلاش کنند و نتیجه نهایی را به مجلس گزارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار