حواشی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر؛

از کنایه معنادار احسان کرمی به رئیس سازمان سینمایی تا ترک زودهنگام مراسم توسط هنرمندان!

بالاخره انتظارها به پایان رسید و زنگ افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به صدا درآمد.

از کنایه معنادار احسان کرمی به رئیس سازمان سینمایی تا ترک زودهنگام مراسم توسط هنرمندان!
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بالاخره انتظارها به پایان رسید و زنگ افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به صدا درآمد. در حاشیه این مراسم هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه بار دیگر با هم تجدید دیدار کرده و به گپ و گفت پرداختند تا حوالی ساعت هفت درب‌های سالن اصلی باز شد و حاضران به سالن وارد شدند.

در سالن اصلی برای همه هنرمندان حاضر در جشنواره صندلی‌هایی در نظر گرفته شده بود و این در حالی بود که هیچ یک از اصحاب رسانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نبودند.

اما نکته حائز اهمیت شروع به موقع مراسم افتتاحیه بود که راس ساعت هفت با پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد.

محمد حیدری، حجت الله ایوبی و رضا صالحی امیری سه مسئولی بودند که برای ایراد سخن به روی صحنه آمدند که محمد حیدری سخنانش را تنها به یک خوشامدگویی خلاصه کرد.

ایوبی هم در ابتدای سخنانش اظهار داشت که من سخنران این مراسم نیستم و این مهم را وزیر ارشاد بر عهده دارد، اما وی چند دقیقه‌ای حرف زد که در پایان سخنانش با شوخی کنایه دار احسان کرمی روبرو شد.

کرمی گفت: با اینکه قرار بود آقای ایوبی سخنرانی نکند، اما صحبت کرد که انصافا هم حرف‌های خوبی زد اما فکر می‌کنم، به این دلیل که پارسال در افتتاحیه سخنرانی نداشتیم صحبت های یک سال رئیس سازمان سینمایی برای امروز جمع شده بود.

وزیر ارشاد هم در سخنرانی خود قول ایجاد سازمان صنفی هنری را به سینماگران داد. باید صبر کرد و دید که صالحی امیری تا چه حد حرفش را عملی می کند.

سپس مراسم بزرگداشت برگزار شد. هنرمندانی که قرار بود از آنها تجلیل شود، همراه با همسر و یا فرزندانشان به روی صحنه می‌رفتند.

جوایز بخش اقلام تبلیغی هم صاحبان خود را شناخت و نکته جالب هم حضور غایب کیانوش عیاری در سالن بود که به وفور و از زبان سینماگران مختلف مثل طاها ذاکر و فرهاد توحیدی نامش شنیده و تاسف‌ها برای نبودن فیلم کاناپه در جشنواره اظهار می شد.

با گذشت ساعتی از آغاز مراسم هنرمندان کم کم شروع به ترک سالن کردند. فریدون جیرانی، محسن کیایی، مینا ساداتی، پریناز ایزدیار، صابر ابر و محمد حسین مهدویان از جمله سینما گرانی بودند که مراسم را پیش از پایان ترک کردند.

از زمانی که اینستاگرام قابلیت ویدئو زنده را به برنامه های خود اضافه کرده است، بازار فیلمبرداری هم داغ بود. به خصوص هنگام خواندن علیرضا قربانی این فیلمبرداری‌ها به اوج خود رسید و اغلب حاضران در حال فیلم گرفتن و استوری گذاشتن بودند.

بعد از اجرای علیرضا قربانی از تورج منصوری و فرهاد توحیدی هم تجلیل شد و مراسم افتتاحیه به پایان رسید.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.