فشار مخالفان به نتانیاهو برای استعفا

رهبر حزب مخالف رژیم اسرائیل، از بنیامین نتانیاهو خواسته است که به دلیل پرونده فساد مالی استعفا بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ "اسحاق هرتزوگ"، رهبر حزب مخالف رژیم اسرائیل، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، خواسته که به دلیل پرونده فساد مالی استعفا بدهد.

هرتزوگ شنبه گفت ادامه تحقیقات در خصوص این فساد گسترده برای اسرائیل «مخرب» است.

وی به نتانیاهو هشدار داد اسرائیل را به دورانی آکنده از «شرمساری و کشمکش داخلی» نکشاند.

هرتزوگ خطاب به نتانیاهو گفت: استعفایت در این برهۀ زمانی اقدامی ارزشمند است و من اطمینان دارم حزب شما نامزدی مناسب به‌ عنوان جایگزین معرفی خواهد کرد.

هرتزوگ در ادامه به اسحاق رابین، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، اشاره کرد که در سال 1977 به دلیل فساد مالی و کشف مبلغ هنگفتی که به‌طور غیرقانونی در حساب مالی همسرش در آمریکا داشت، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

نتانیاهو اکنون به خاطر چند پروندۀ فساد تحت بازجویی است و در هفته‌های اخیر دو بار توسط پلیس بازجویی شده است. رسانه‌های اسرائیل جمعه اعلام کردند پلیس در ادامۀ تحقیقات خود در خصوص پروندۀ فساد مالیِ نتانیاهو برای بار سوم از او بازجویی می‌کند.

در یکی از این پرونده‌ها نتانیاهو متهم به دریافت هدایایی غیرقانونی از بازرگانان ثروتمند است. پلیس هم‌اکنون در حال بررسی پروندۀ موسوم به «پروندۀ 1000» است که بر اساس آن نتانیاهو از دو بازرگان ثروتمند به نام‌های آرنون میلشان و جیمز پکر هدایایی غیرقانونی دریافت کرده است.

هفتۀ گذشته نیز یک فایل صوتی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد که در آن وی به صاحب یک روزنامۀ اسرائیلی پیشنهاد می‌کند در ازای دریافت رشوه، چهره‌ای مثبت‌تر از او جلوه دهد.

شبکۀ 10 رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرد پلیس اسرائیل دو موضوع جدید را به اتهامات نتانیاهو اضافه کرده که یکی از آن‌ها نقش احتمالی وی در خرید زیردریایی‌های دلفین از آلمان است.

در همین راستا، سارا نتانیاهو، همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اواخر ماه گذشته برای تحقیق در رابطه با فساد مالی همسرش تحت بازجویی قرار گرفت.

معترضان روز 25 دی با برپایی تظاهرات در تل‌آویو خواستار استعفای نتانیاهو شدند. تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو شعارهایی چون «نتانیاهو را به زندان بیندازید» سر دادند.

نتانیاهو تمام این اتهامات را رد کرده است. وی رسانه‌های اسرائیل را به «تشکیل کمپین» علیه خود به‌منظور «براندازی دولت» متهم کرده و گفته است: «دریافت هدایا از دوستان، قانونی است. از من بازجویی می‌کنند؟ مرا متهم می‌سازند؟ این شوخیِ بدی است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار