صادرات ۲۱ میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی

مدیر بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۱ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه نهم مجتمع تولید و صادر شده است.

صادر ۲۱ میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل رفیعی بعدازظهر امروز در عسلویه با اشاره به اینکه فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین فاز میدان گازی پارس جنوبی است اظهار داشت: فاز 12 پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ توسعه‌ای پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه‌گذاری و تولید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تولید روزانه 81 میلیون متر مکعب گاز در فاز 12 پارس جنوبی به عنوان پالایشگاه نهم این میدان گازی افزود: پالایشگاه نهم پارس جنوبی که فاز 12 این میدان گازی است 21 اسفند سال 92 افتتاح شد.

مدیر بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید  4.9 میلیارد استاندارد مترمکعب گاز از پالایشگاه نهم پارس جنوبی خبر داد و گفت: از زمان راه‌اندازی این پالایشگاه عظیم گازی کشور تاکنون بیش از 49 هزار و 35 میلیون استاندارد متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده است.

رفیعی با اشاره به تولید میعانات گازی از این پالایشگاه مهم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: یکی از تولید مهم فاز 12 پارس جنوبی میعانات گازی است که در 10 ماه امسال 21 میلیون بشکه تولید و صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این پالایشگاه روزانه 85 میلیون استاندارد متر مکعب گاز  تولید می‌شود افزود: تولید روزانه 74 هزار بشکه میعانات گازی از دیگر ویژگی‌های پالایشگاه نهم گازی پارس جنوبی است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم از تولیدبیش از 75 هزار و 799 تن گوگرد دانه‌بندی شده در این پالایشگاه خبرداد و خاطر نشان کرد: از زمان راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی تاکنون بیش از 55 میلیون و 371 هزار بشکه میعانات گازی و 154 هزار و 565 تن گوگرد تولید شده است.

رفیعی توجه به  کاهش مشکلات زیست محیطی را از برنامه‌های مهم این مجموعه دانست و با بیان کاهش چشمگیر مشعل‌سوزی در این پالایشگاه تصریح کرد: از آغاز تحویل‌گیری پالایشگاه نهم و با انجام اقدامات اصلاحی، تاکنون 40 درصد کاهش مشعل‌سوزی محقق شده است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.