صدراعظم آلمان بر لزوم همکاری اتحادیه اروپا با لیبی تاکید کرد

آنگلا مرکل روز شنبه علی‌رغم اشاره به لزوم همکاری اتحادیه اروپا با لیبی گفت توافق با این کشور ممکن نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه، آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – گفت اروپا باید برای کنترل مهاجرت غیرقانونی با لیبی همکاری کند. وی همچنین گفت علی‌رغم این مسئله، این اتحادیه نمی‌تواند تا زمانی که ثبات به لیبی بازنگشته است، توافقی مانند توافق ترکیه با این کشور به امضا برساند.

مرکل گفت از آنجا که بیش از 4000 پناهجو که از لیبی به عازم ایتالیا بودند در دریای مدیترانه غرق شده‌اند، همکاری با لیبی حائز اهمیت است.

وی در یک پیام ویدیویی گفت: "درحال حاضر ما نمی‌توانیم توافقی مانند توافقی که با ترکیه به امضا رسید را با لیبی حاصل کنیم." وی همچنین اشاره کرد چنین توافقی تنها هنگامی ممکن خواهد بود که "وضع سیاسی لیبی بهبود یابد و دولت اتحاد، به معنای تمام کلمه تبدیل به دولت اتحاد شود و کنترل تمام این کشور را به دست بگیرد."

پس از سقوط حکومت "معمر قذافی"، لیبی دچار آشوب شد. دولت جدید این کشور که تحت حمایت سازمان ملل است نیز تسلط کافی بر خاک این کشور ندارد.

مسیر دریایی از لیبی به ایتالیا، به اصلی‌ترین راه برای رساندن پناهجویان به اروپا تبدیل شده است.

در سال گذشته، 181 هزار نفر پناهجو از راه دریای مدیترانه از آفریقا به ایتالیا رسیدند. این رقم از سفر مهاجران رکورد شکن بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار