درخواست سازمان‌های بین‌المللی از ترامپ برای تجدیدنظر در سیاست‌های مهاجرتی

سازمان‌های بین‌المللی از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کردند به جنگ‌زدگانی که از بیم کشتار و شکنجه از کشور خود فرار کرده‌اند، اجازه پناهندگی بدهد.

درخواست سازمان‌های بین‌المللی از دونالد ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف؛ آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت موسوم به (IOM) ضمن محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - مبنی بر ممنوعیت ورود پناهجویان و مهاجران مسلمان از وی درخواست کردند تا به جنگ‌زدگانی که از بیم کشتار و شکنجه از کشور خود فرار کرده اند، اجازه پناهندگی بدهد.

در بخشی از بیانیه مشترک آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت آمده است: تنها نیاز پناهجویان و جنگ زدگان حمایت کشورهای دیگر از آنهاست و آمریکا از نقش مهمی در این زمینه برخوردار است. بسیاری از این پناهجویان جدای از ملیت، نژاد و مذهب به کمک و حمایت نیازمندند و آمریکا نقشی اساسی در اسکان آنها دارد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در حالی این بیانیه را منتشر کرده است که دونالد ترامپ با رویه‌ای که در پیش گرفته، مسیحیان را در اولویت مهاجرت به آمریکا قرار داده است.

بر اساس دستور اجرایی دونالد ترامپ با عنوان «حمایت از مردم در برابر تروریست‌های خارجی در آمریکا» که جمعه شب برای دستگاه‌های دولتی این کشور صادر شد، اتباع 7 کشور مسلمان تا سه ماه اجازه نخواهند داشت پا به خاک آمریکا بگذارند که این مسئله، چرخشی مهم در سیاست مهاجرتی آمریکا محسوب می‌شود.

ترامپ حین امضای این دستور اجرایی اعلام کرد «ما نمی خواهیم تهدیداتی را که سریازان ما در بیرون از مرزهای آمریکا با آنها می جنگند را به کشورمان راه دهیم. ما تنها علاقمند به پذیرش مردمی هستیم که به کشور و مردم ما عشق می ورزند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار