در کنفرانس خبری مشترک در پاریس؛

وزیر خارجه آلمان: نباید از دولت ترامپ بترسیم/ وزیر خارجه فرانسه: تصمیمات ترامپ درباره مهاجران نگران‌کننده است

وزیر خارجه آلمان: نباید از دولت ترامپ بترسیم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با ژان مارک آیرو همتای فرانسوی اش در پاریس گفت: فرانسه کشور مهمی برای آلمان است و برای تقویت روابط بین دو کشور تلاش خواهیم کرد. ما باید به طور فراگیر در «طرح اروپا» بازنگری کنیم. اروپا طرحی دارد که می تواند آن را مبتنی بر آزادی و دموکراسی به جهانیان ارائه کند. 

گابریل افزود: ما با چالش های مشترک بسیاری از جمله بحران مهاجران روبرو هستیم که حل آنها به رویکردهای جدید نیاز دارد. نباید از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا بترسیم و باید به دنبال نزدیک شدن به آن برای حفظ منافع و ارزش هایمان باشیم. 

وی گفت: ما برای همکاری با جهان آمادگی داریم، اما اروپا باید بتواند ساختار خود را حفظ کند. باید کارگروه های مشترک با فرانسه برای پرداختن به همه پرونده های مربوط به روابط با روسیه تشکیل دهیم. 

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: لغو تحریم های روسیه به میزبان پایبندی این کشور به اجرای توافقنامه مینسک درباره اوکراین بستگی دارد. مذاکرات صلح سوریه باید در چارچوبی که سازمان ملل تعیین کرد باقی بماند.

ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: تدابیر جدیدی که دونالد ترامپ درباره مهاجران و آوارگان اتخاذ کرد، برای ما نگران کننده است. پذیرفتن آوارگان بخشی از مسئولیت و ارزش های ماست. 

وی افزود: فرانسه و آلمان باید به انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا کمک کنند. فرانسه و آلمان با پیامدهای جنگ ها در منطقه خاورمیانه از جمله ورود آوارگان روبرو هستند. ما برای تامین آینده اروپا و حفظ ارزش های خود تلاش می کنیم و تحقق این مسئله ضروری است. 

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: نشست آستانه درباره سوریه فرصت هایی را برای تحقق صلح در این کشور فراهم کرد. نشست آستانه تلاش کرد تا همه گروه های سوری را برای تثبیت پایه های روند سیاسی در این کشور جمع کند. ما در مسئله مقابله با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش جدی هستیم و در این باره عقب نشینی نخواهیم کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار