مشهد؛

دورنمای توسعه گردشگری در مشهد جذب علاقمندان به گردشگری پاک

استاندار خراسان رضوی گفت: دورنمای توسعه گردشگری در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید جذب همه گردشگران و علاقمندان به گردشگری پاک و توام با معنویت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در همایش بین المللی گردشگری و معنویت در راستای برنامه های مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: نه تنها هدف گردشگری در مشهد باید جذب 250 میلیون شیعه و بیش از یک میلیارد مسلمان باشد بلکه باید همه افراد علاقمند به گردشگری پاک و معنوی در جهان جذب این کلانشهر شوند.

وی گفت: انقلاب اسلامی به نام خدا آغاز شد، با معنویت گسترش و با هدف تعالی و رشد جامعه انسانی به پیش رفت،پیشکسوتان و پیش قراولان این رویداد بزرگ در دهه فجر باید برای احیای ارزشهای انقلاب اسلامی تلاش کنند و در اینجا مرحوم هاشمی رفسنجانی از پیش قراولان انقلاب اسلامی بود که زندگی، حیات و مماتش برای همه ما درس است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:انقلاب اسلامی انقلابی زنده و پویاست که هر روز بر ابعاد نفوذ و حضورش در ابعاد اجتماعی، منطقه ای و بین المللی افزوده می شود و با توجه به ایثارها و شهادت های این انقلاب، هر روز مسئولیت مسئولان و رسالت همه مردم ایران اسلامی روز به روز سنگین تر می شود.

رشیدیان گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، ظرفیتی در راستای دیپلماسی عمومی و فراتر از ظرفیت ارتباطات رسمی دولتی است و باید همه افراد، گروه های اجتماعی و صنوف ماموریت خود را در این مسیر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مشهد به دلیل وجود آستان قدس رضوی قطب و پایتخت معنوی کشور بوده و بزرگترین کلانشهر زیارتی دنیای امروز محسوب می شود، افزود: این شهر در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) دارای ظرفیت های بالای فرهنگی، گردشگری و اقامتی است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه موجب شده تا نتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد این است که عادت شده به روش های سنتی امور پیش بروند بنابراین اهداف، وظایف و برنامه ها بخوبی و در جهت هم سامان نیافته است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر گردشگری و معنویت تاکید فراوان شده است، افزود: تدبر در خلقت خدا، پند گیری از افرادی که پیش از ما در زمین زندگی کرده اند از جمله اهداف تاکید خداوند متعال در تاکید بر گردشگری و سیر در زمین است.

رشیدیان بر ضرورت استفاده از دیگر ظرفیت های گردشگری در خراسان در کنار توسعه گردشگری زیارت تاکید کرد و افزود: هدف گذاری در عرصه گردشگری از ضرورت هایی است که نیازمند برنامه ریزی منسجم می باشد که تنها از عهده دولت بر نمی آید و باید همه نقش آفرینان در صنعت گردشگری در برنامه ریزی و تقسیم کار، همکاری و مشارکت نمایند.

استاندار خراسان رضوی گفت:کلانشهر مشهد به عنوان شهری در مجاورت مضجع امام مهربانی و قطب مکتبی فرهنگی است، این شهر در کنار فردوسی بزرگ و ظرفیت های گردشگری بزرگ خراسان از نیشابور، تربت جام و ظرفیت های گردشگری طبیعی در کلات و درگز گرفته تا ظرفیت های گردشگری گناباد و بجستان یک گالری زیبا، چشم نواز و جاذب را برای گردشگری ایجاد کرده است. برای تحقق هدف حضور 40 میلیون گردشگر در افق 1404 در مشهد باید همه متولیان و فعالان عرصه گردشگری مشارکت موثر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت تطابق امکانات و خدمات گردشگری با نیاز و تقاضای گردشگران در مشهد اقدام کرد، افزود: باید از تجربه های سالهای گذشته گردشگری و خدمت به زائران استفاده شود و در جهت ارتقای این خدمات تلاش کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی است که ریشه در ارزشهای دینی دارد و حماسه یک ملت بزرگ و تمدن ساز محسوب می شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.