موشک مرموز چین که نگرانی پنتاگون را برانگیخته است+ تصاویر

یک کارشناس نظامی روس توضیحاتی را در خصوص موشک جدید و غول پیکر چین ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، انتشار تصاویری از یک موشک ناشناس که بوسیله جت جنگنده  J-11B  چین حمل می شد، پرسش های زیادی را درباره احتمال تلاش چین برای ساخت یک موشک فوق العاده پیشرفته هوا به هوا ایجاد کرده است. "واسیلی کاشن"، کارشناس نظامی روسیه در خصوص این موشک جدید توضیحاتی را ارائه کرد.

به گفته این کارشناس، این موشک غول پیکر می تواند همان موشک هوا به هوای PL-15 چین باشد. در دسامبر سال 2015، مقامات پنتاگون در خصوص این موشک ابراز نگرانی کرده بودند. در آن زمان گزارش شده بود که این موشک جدید چین دارای یک موتور قدرتمند است که می تواند از نظر محدوده شلیک بر موشک هوا به هوای AIM-120 آمریکا ارجحیت داشته باشد.

موشک هوا به هوای میان‌برد AIM-120 (آمرام)، قابلیت شلیک در تمامی شرایط آب و هوایی به اهدافی فراتر از میدان دید را دارد. 

کاشن در ادامه گفت: تصاویر موشک PL-15 بارها در اینترنت منتشر شده است. این موشک که بیش از 6 متر طول دارد، می تواند به عنوان یک جایگزین برای موشک PL-12 چین در نظر گرفته شود. این موشک هوا به هوا دامنه برد 100 کیلومتری دارد؛ اما نمونه جدید آن می تواند اهداف را در فاصله 300 یا حتی 400 کیلومتری نابود کند.

وی در ادامه افزود: این یک پیشرفت بزرگ برای صنعت دفاعی چین محسوب می شود و اگر چین تعداد زیادی از این موشک ها را تولید کند، در آنصورت پنتاگون هم دلایل کافی برای نگرانی دارد.

اوایل هفته گذشته، روزنامه "چاینا دیلی" تصویر جت جنگنده J-11B را به همراه یک موشک ناشناس غول پیکر منتشر کرد که بلافاصله پس از انتشار، جنجال‌برانگیز شد.

موشک مرموز چین که نگرانی پنتاگون را برانگیخته است+ تصاویر

موشک مرموز چین که نگرانی پنتاگون را برانگیخته است+ تصاویر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار