ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدامات ضدایرانیِ آمریکا پس از برجام بیشتر شده است

کارشناس مسائل آمریکا درباره فرمان جدید رئیس جمهوری آمریکا که طی آن صدور روادید برای مسلمانان محدود می‌شود، سخن گفت.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر صدور فرمان جدید برای غربالگری مسلمانانی که قصد سفر به ایالات متحده را دارند اظهار داشت: هدف رئیس‌جمهور آمریکا از دستور لغو روادید مبارزه با تروریسم نیست چراکه عامل هیچکدام از حملات اخیر در آمریکا، ایرانی نبوده است.

وی افزود: همانطور که قبلا هم اعلام شده بود برای مثال حمله قبلی که در خاک آمریکا انجام شد، عاملش ایرانی نبود و فردی با ملیت دیگری این کار را انجام داده بود.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه مسئله اصلی آمریکایی‌ها با ایران مبارزه با ایران است یادآور شد: متأسفانه پس از برجام اقدامات ضدایرانی آمریکا بیشتر شده است. البته در اقدامات ضد ایرانی، اوباما گام اول را برداشت و این اقدامی که ترامپ انجام می‌دهد، گام دوم است.

وی گفت: اگر قبل از توافق هسته‌ای، آمریکایی‌ها این کار را انجام می‌دادند عجیب نبود اما حال جای تعجب دارد که چرا پس از توافق هسته‌ای چنین اقداماتی انجام می‌شود. اقدامی که ترامپ انجام داد به ایجاد اجماع در کشورمان کمک خواهد کرد.

کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: از نظر آمریکایی‌ها هر کسی که در ایران به دنیا بیاید، مجرم است و با این راهبرد به دنبال محدود کردن ویزا علیه شهروندان ایرانی هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار