ترامپ فرمان «غربالگری مهاجرین از کشورهای مسلمان» را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرد که به ادعای او هدف از آن ممانعت از ورود تروریست‌ها به این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ --  رئیس‌جمهور آمریکا -- فرمانی را امضا کرد که به ادعای او هدف از آن ممانعت از ورود تروریست‌ها به این کشور است.

دونالد ترامپ روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجرین به آمریکا را امضا کرد.

هنوز متن این فرمان منتشر نشده، اما بر اساس متن پیش‌نویس، ایران جزو کشورهای هدف بوده است.

ترامپ در مراسم امضای این فرمان که در پنتاگون برگزار شد، گفت: «دارم تمهیدات جدیدی برای غربالگری ایجاد می‌کنم تا تروریست‌های اسلامی رادیکال را از ایالات متحده آمریکا بیرون نگه دارم.»

وی افزود: «ما نمی‌خواهیم آن‌ها اینجا باشند. می‌خواهیم اطمینان یابیم کسانی را به کشورمان نمی‌پذیریم که تهدیدی برای سربازانمان هستند که در خارج از کشور می‌جنگند. می‌خواهیم تنها کسانی را به کشورمان راه دهیم که از کشور ما حمایت کرده و عمیقا عاشق مردم ما هستند.»

بر اساس پیش‌نویس این فرمان که به دست رسانه‌ها رسیده، به مدت دستکم یک ماه صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان ایران، سوریه، عراق، لیبی، یمن، سودان و سومالی به حالت تعلیق درمی‌آید و پس از آن هم کشورها باید اطلاعات اتباع خود را در اختیار آمریکا قرار دهند.

مشخص نیست که آیا این بند در متن امضا شده ترامپ باقی مانده است یا نه.

این فرمان همچنین برنامه پذیرش پناهجو را هم به مدت ۱۲۰ روز تعلیق می‌کند و سقف پذیرش پناهجو را هم ۵۰% کاهش می‌دهد.

ترامپ در این مراسم فرمان اجرایی «تقویت ارتش» را هم امضا کرد، که به گفته او مجوز خرید کشتی، هواپیما و دیگر تجهیزات نظامی را فراتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی، به پنتاگون می‌دهد.

او گفت این فرمان نیروهای نظامی آمریکا را بازسازی کرده و توان آن‌ها برای محافظت از آمریکا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین
۰۱:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
اینا همه رو ولش، با این هواپیماهایی که دولت خرید کجابریم، امریکا و عربستان که نمیشه رفت، نکنه بقیه هم عزت پاسپورت ایرانی رو ببرن زیر سوال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
دیوار و خندق مال بیش از هزار سال پیش می باشند .الان کاربردی ندارد. الان همه در پیش هم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
ای انسان نادان! اگر کسی بخواهد برای ترور اسلامی به کشور شما بیاید برایش همانند آب خوردن است... تروریست ها معمولا پول دارند و با پول هویت و ظاهرشان را غیر مسلمان کرده و وارد خاک شما می شوند. شما با اینکارتان سوابق خودتان را، هم در دنیا و هم در آخرت خراب کردید و بر نادانی خود مهر تائید زدید. این دو حالت دارد. یا شما نادانید و نمی دانید و یا اینکه خودتان ترور را ایجاد کردید تا به این بهانه مسلمانها را محدود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
خودشون تروریست پرور هستن.کرم از خود درخته و ترامپ نادان خبر نداره. کاش یه مرز میکشید دور آمریکا و اجازه نمیداد خودشون از مرز خارج بشن.اونجوری دنیا یه نفس راحت میکشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
درسرزمین امریکا میراث از خرس به کفتار می رسد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
باید به ترامپ گفت تا وقتی صهیونیستها در سرزمین امریکا سرور و اقا هستند و هزینه استخدام تروریستها را می دهند برای مردم امریکا خطر وجود دارد و ربطی به ایرانیها ندارد.
در رابطه با 5 بیلیون دلار کمک بلاعوض سالیانه دولت امریکا به اسراییل از جیب مردم زحمت کش امریکا که مردم امریکا را دچار فقر واعمال تروریستی می کند چه تصمیمی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
ماهم امام زمان راداریم امام حسین راداریم نه از ارتش تو میترسیم ونخواهد ترسید ما اهل منطق هستیم وگفتگو رامیپذیریم نه زور رااقای ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
دمش گرم. درست میگه میخواد افرادی بیان تو کشورش که عاشق مردم امریکا باشند. مسیولین ما هم به افرادی ویزا بدند که عاشق ایران باشند. ترزا می علنان گستاخی و تهدید میکنه اونوقت ما هیچ عکس العملی نشون نمیدیم. ترامپ ما رو جز کشورهای تروریستی قرار داد اونوقت مسیولین ما باوافتخار میگن پسرم رفته آمریکا. مسیولین ما چرا با این همه توهین که به ما میشه هنوز امید به امریکاییها دارند و سر و دست میشکنند تا بچه هاشون برن اونجا. واقعا کی میخواهیم به خودمون بیاییم؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
همین که هیچ نامی ازاتباع کشورمهدتروریسم یعنی عربستان سعودی به چشم نمی خوردیعنی اینکه این آقای ترامپ دیوانه هم ازهمین اول کارونسنجیده داره کاسه لیسی اسرائیل وعربستان رومی کنه.
United States of America
رها
۰۹:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
عزت پاسپورت ایرانی سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
کاش حضرات ما هم کمی میهن پرست بودند و پول های اختلاصی رو صرف تقویت رفاه و امنیت کشور می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
کارش درسته
Iran (Islamic Republic of)
موشک شهاب 4 با کلاهک هسته ای
۰۷:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
تروریست خودشه و جد آبادش.آشغال عوضی.برو دنبال کثافت کاریهایی که انجام می دادی .بایستید مقابل این تروریست های بی شاخ ودم اینها مثل سگ می مونند اگر ازشون ترسیدی می افتند دنبالت .بسازید این بمب هسته ای را چرا نمی فهمید لازمه .چرا پاکستان و رِژیم صهیونیستی و سایرین داشته باشند ما نداشته باشیم.چرا گول این نامردها را می خورید
اگر خدا بخواد با وجود ترامپ آمریکا نابود خواهد ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
یاد بگیرید.
Germany
حسین
۰۱:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
داداش چیرو باید یاد بگیرم، اصلا چیزی لازم نیست که یاد بگیرم، با برجام داریم، برجام خوبه، همین و بس!
آخرین اخبار