گرگان؛

تلاش سعودی ها برای نقض برجام

امام جمعه گرگان گفت؛ سعودی ها تلاش می کنند در برجام خلل وارد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان گفت: سعودی ها خیلی تلاش کردند که مذاکرات به نتیجه نرسد ولی به اهداف خود نرسیدند و اخیرا دنبال این هم هستند که برجام را با کمک رئیس جمهور جدید آمریکا منحل کنند.

وی افزود: عربستان به سناتورهای آمریکایی پول می دهد تا تحریم های علیه ایران را تشدید کنند و ایران عصبی شود و برجام را نقص کند.


وی اضافه کرد: درست است که آمریکا بد عهدی می کند، اما باید در برخوردها مراقب باشیم تا با درایت و عقلانیت رفتار کنیم تا ما بر توطئه ها غالب باشیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: در مذاكرات هسته اي حقانيت ايران به دنيا ثابت شد و و همه فهمیدند ایران دنبال چیزهایی که مطرح می کردند نیست و سازمان انرژی اتمی هم اعلام کرد که ایران رسما به همه تعهدات خود عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره حمله عربستان به کشور یمن، افزود: سعودی ها اول به اسم توفان قاطع  وارد شدند و انسان های زیادی را کشتند و در آمارها آمده ۶۰ درصد کودکان یمنی در حمله های سعودی ها کشته شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: آن ها طرح جدیدی با نام  بازگشت به امید را آغاز کردند اما رویه قبل را ادامه دادند و باز هم نتیجه نگرفتند و حال بعد از این همه جنایت حال بحث مذاکره را مطرح می کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت:عربستان در يمن در اين دو سال جنگ و خونريزي هـيچ نتيجه اي حاصل نكرده و ايستادگي مردم يمن آبروي عربستان را در دنيا برده است و دیگر هیچ چیز برای آن ها نمی تواند آبرو جمع کند، حتی عنوان خادم الحرمین.

وی با بیان این که هم پیمانان عربستان هم کنار رفته اند، اضافه کرد: اهداف کشورهایی هم که علیه یمن ائتلاف کرده بودند، بازگرداندن رئیس جمهور فراری و خلع سلاح انصارالله بود که هیچ کدام از اهداف آن ها محقق نشد و همه فشارها باعث شد نیروهای یمنی متحدتر شوند و در مقابل این تجاوز آل سعود بایستند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اظهار تمایل بیشتر مردم به خرید اجناس خارجی در اخبار و گلایه از وجود بیکاری ادامه داد: مشکل بیکاری حل نمی شود مگر این که تولید رونق پیدا کند و چرخ تولید کشور در بخش های مختلف بچرخد.

وی افزود: اگر کارخانه های ما به دلیل استفاده از جنس خارجی توسط مردم تعطیل شود، بیکاری روز به روز افزایش می یابد و یک راهکار این است که ایرانی جنس ایرانی مصرف کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: فرهنگ استفاده از توليدات داخلي با توليد با كيفيت و رقابت پذير ميسر است.


انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.