مردم فاریاب افغانستان در حمایت از ژنرال دوستم به خیابان‌ها آمدند

حکم بازداشت محافظان ژنرال دوستم شهروندان «میمنه» استان «فاریاب» را به خیابان ها کشاند.

مردم فاریاب افغانستان در حمایت از ژنرال دوستم به خیابان‌ها آمدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یک روز پس از آن که ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد وزارت کشور موظف به بازداشت محافظان ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهوری است، شهروندان «میمنه» استان «فاریاب» در حمایت از دوستم به خیابان ها ریختند.

 تظاهرکنندگان روز پنجشنبه با در دست داشتن تصاویری از ژنرال دوستم، شعارهایی در حمایت از معاون اول رئیس جمهوری سردادند و اتهام های «احمد ایشچی» استاندار پیشین «جوزجان» علیه وی را واهی دانستند.

«محمد هارون چخانسوری» سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه طی یک نشست خبری اعلام کرد که وزارت کشور موظف شده است در اجرای حکم دادستانی کل افغانستان، نسبت به بازداشت 9 تن از محافظان معاون اول رئیس جمهوری در ارتباط با پرونده ایشچی اقدام کند.

دادستانی کل افغانستان روز دوشنبه این هفته اعلام کرد که حکم دستگیری ٩ تن از محافظان ژنرال «عبدالرشید دوستم»، معاون اول رئیس جمهوری را در ارتباط با شکایت ایشچی، صادر کرده و از آنان خواسته است تا برای بازپرسی به دادستانی مراجعه کنند.

احمد ایشچی عضو پیشین جنبش ملی افغانستان به رهبری دوستم و از همرزمان پیشین وی، ادعا کرده است که به دستور معاون اول رئیس جمهوری بازداشت شده و بعد از ١٦ روز، در تاریخ ٢٠ آذر آزاد شده است.

وی مدعی شده که معاون اول رئیس جمهوری در یک میدان بزکشی در «شبرغان» وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را در منزلی حبس کرده است.

ایشچی همچنین ادعا کرده طی مدتی که در حبس بوده است، ژنرال دوستم به محافظان خود دستور داده تا به وی تعرض کنند و از این تعرض فیلمبرداری صورت گیرد، اما دفتر دوستم با انتشار بیانیه ای این اتهام ها را رد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار