حوزه انقلابی برخاسته از جامعه انقلابی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند مراجع و اساتید انقلابی در حوزه، گفت: حوزه انقلابی برخاسته از جامعه انقلابی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله اراکی ظهر امروز در همایش "حوزه انقلابی و رسالت‌های آن" که در مصلای قم برگزار شد اظهار داشت: در کمتر زمانی از تاریخ رسالت‌های انبیاء، این بسیج عمومی فراگیر علیه شیطان را شاهدیم و اگر ادعا کنیم در مقطعی هستیم که از ویژه‌ترین مقاطع تاریخی رسالت انبیاست، گزاف نگفته‌ایم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وجود فرصت عظیم انقلاب امام خمینی(ره) و مدیریت حکیمانه و حیرت‌انگیز امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)  افزود: تلاش ارزشمند مراجع و اساتید انقلابی در حوزه، فرصت‌های گران‌بهایی است که وظیفه ما را سنگین خواهد کرد و باید بدانیم حوزه انقلابی برخاسته از جامعه انقلابی است.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه حوزه انقلابی  خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که بتواند جامعه الهی و توحیدی را به‌سوی اهداف بزرگی که در قرآن کریم ترسیم‌شده، برساند؛ جامعه‌ای که بافرمان خدا اداره شود،به آرامش و قدرت می‌رسد و اقتداری که جامعه ایمانی پیدا می‌کند، تحت اداره فرمان خداوند هویدا می‌شود.

آیت الله اراکی  بابیان وظایف حوزه انقلابی، درباره حرکت‌ها و جریان‌های شیطانی جوامع گفت: آشناسازی جوامع نسبت به شیطان، شناخت و معرفی عالمان فاسد در لباس دین و شناخت نیازهای جامعه انقلابی سه وظیفه حوزه انقلابی است که با توجه به  فرمایشات امام راحل بدترین خطر برای جامعه اسلامی، عنصر عالمان فاسد است که این وظیفه حوزه انقلابی بوده که کسانی که در این پوشش با درون فاسد خود را پنهان می‌کنند را شناسایی و معرفی کنند تا خدایی نکرده این نفوذ در قلب جامعه ایمانی یعنی حوزه‌های علمیه و مراکز دین صورت نگیرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مطالبات جامعه دینی از حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حال که امروز فرصت فراهم‌شده که جامعه دینی، سیاستمداران و غیره خواستار سیاست، اقتصاد و غیره اسلامی از حوزه‌های علمیه هستند، حوزه‌ها باید برخیزند تا بتوانند نظام اسلامی منطبق با معیارها را برپا سازند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار