اعلام همبستگی آلبرایت با مسلمانان آمریکا+ عکس

"مادلین آلبرایت" در اعتراض به قانون جدید مهاجرتی "دونالد ترامپ" با مسلمانان اعلام همبستگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ "مادلین آلبرایت"، وزیر خارجه سابق آمریکا، اعلام کرد برای اعلام همبستگی با مسلمانان حاضر است نام خود را به عنوان یک مسلمان ثبت کند.

آلبرایت در حساب کاربری توییتر خود نوشت: من یک کاتولیک به دنیا آمده و بزرگ شدم، پیرو کلیسای اسقفی هستم و بعدها فهمیدم که خانواده‌ام یهودی بودند. اما اکنون حاضرم نامم را به عنوان یک مسلمان و به نشانه همبستگی با آنان ثبت کنم. درهای آمریکا باید به روی همه مردم با هر دین و پیشینه‌ای باز باشد.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود وعده داد ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا را اجرا می‌کند و مسلمانان آمریکا باید در پایگاه‌های داده‌ای نام خود را ثبت کنند.

توییت آلبرایت پس از آن منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرد که به موجب آن شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.

آلبرایت پیش از این نیز اعلام کرده بود اگر ترامپ مسلمانان آمریکا را مجبور به ثبت اطلاعاتشان کند، وی نیز در کنار مسلمانان می‌ایستد.

اعلام همبستگی آلبرایت با مسلمانان آمریکا+عکس//////////////////////////

ترامپ سال پیش بعد از حملات تروریستی پاریس که 130 نفر در آن کشته شدند، گفت باید به طور موقت جلوی ورود همه مسلمانان به آمریکا را گرفت. او بعدا تاکید کرد که نه ضد مسلمان؛ بلکه "ضد تروریست" است. دونالد ترامپ و جف سشنز، که از طرف وی برای تصدی وزارت دادگستری آمریکا و سمت دادستانی کل معرفی شده است، اعلام کرده‌اند بیشتر از آن که توجه خود را بر محدود کردن مهاجرت افراد دارای یک گرایش مذهبی خاص متمرکز کنند، محدودیت مهاجرت اتباع آن دسته از کشورهایی را تشدید خواهند کرد که شاید اتباعشان "تهدیدی برای امنیت آمریکا" باشند.
 
منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند دونالد ترامپ به منظور جلوگیری از ورود اتباع کشورهای مورد نظر خود به خاک آمریکا، به وزارت امور خارجه خود دستور خواهد داد صدور روادید برای اتباع این کشورها را ممنوع کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار