لرستان؛

لزوم اضافه شدن ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت برق کشور در برنامه ششم

وزیر نیرو بر لزوم اضافه شدن ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت برق کشور در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حمیدرضا چیت چیان در حاشیه مراسم کلنگ زنی نیروگاه برق خرم آباد اظهار داشت: میزان مصرف برق در کشور طی سال‌های اخیر بیش از پنج درصد افزایش‌یافته که  خود نشان‌دهنده حرکت اقتصادی در کشور است.
 
وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت در برنامه ششم توسعه افزود: بر اساس این برنامه باید سالانه هشت درصد رشد تولید ملی در کشور وجود داشته باشد که این امر در میزان مصرف برق تأثیر مستقیم خواهد داشت.
 
وزیر نیرو با اشاره به افزایش 8.2 درصدی میزان مصرف برق در مناطقی که برق با ولتاژ بالا استفاده می‌کنند نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: افزایش میزان مصرف برق در صنایعی که با ولتاژهای بالا کار می‌کنند نشان‌دهنده رشد اقتصادی و حرکت صنایع به سمت تولید بیشتر است.
 
وی با اشاره به تعهد وزارت نیرو در تأمین نیاز روزافزون برق در کشور تصریح کرد: پیش از اینکه کشور دچار کمبود برق شود باید تلاش کرد با توسعه زیرساخت‌ها  برق موردنیاز صنایع تأمین شود که  بر اساس برنامه ششم توسعه 25 هزار مگاوات نیروگاه در طول برنامه باید به ظرفیت برق کشور اضافه شود.
 
چیت چیان کاهش مصارف و کاهش مصارف پیک یا قله مصرف را از فعالیت‌های گسترده این وزارت خانه در راستای کنترل مصرف برق ذکر و بیان کرد: در سال 95 سه هزار مگاوات بار پیک مصرف برق را کاهش دادیم و دو هزار مگاوات نسبت به سال گذشته میزان ظرفیت تولید برق را افزایش داده‌ایم.
 
وی از ایجاد پنج هزار مگاوات نیروگاه دارای توربین کلاس F باراندمان 58 درصد در کشور خبر داد و گفت: یکی از این پروژه‌ها در استان لرستان احداث می‌شود علاوه بر آن موانع نیروگاهی که 12 سال پیش در این استان کلنگ زنی شده برطرف می‌شود و حمایت‌های لازم در جهت تحقق این پروژه 500 مگاواتی انجام می‌شود.
 
به گفته وزیر نیرو احداث نیروگاه 500 مگاوات پیش‌بینی‌شده در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.