اراک؛

افزایش 30 درصدی تولید در واحد برتر تولیدی کننده ی روغن خوراکی در استان مرکزی

این واحد برتر تولیدی کشور در شهر اراک استان مرکزی فعالیت دارد و در سال گذشته بیش از 15 هزار تن انواع روغن های خوراکی نظیر کنجد ، سبوس برنج ، بادام زمینی ، کلزا و روغن مخصوص سرخ کردنی تولید کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  این واحد توانسته با اتکا به توانمندی و دانش ایرانی زمینه برای اشتغال مستقیم وغیر مستقیم 500 نفر را فراهم آورد و پیش بینی می شود امسال محصولات تولیدی این شرکت رشد 30 درصدی داشته و به بیش از 20 هزار تن برسد .
مرادی افزود : این واحد تولید بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات بانکی و با فروش بالای محصول توانسته در ماه ها ی اخیر یک خط تولید بطری و قوطی های مورد استفاده در واحد بسته بندی را هم تولید کند که به دین منظور از هدر رفت 900 میلیون تومانی سرمایه کارخانه جلوگیری به عمل آمده است .
مدیر فنی این کارخانه هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : این واحد توانسته لوح سلامت را از سازمان غذا وداروی کشور در سالجاری کسب نماید و ضمن سلامت هم وطنان به تولید روغن های با اسید چرب ترانس 0 مفتخر گردد .
قناتی گفت : تمامی مراحل تولید که شامل روغن گیری ، پالایش ، تصفیه ، شستشو ، رنگیری و تزریق آنتی اکسیدان است با دانش بومی صورت پذیرفته است.
در کشور ما بیش از 7 هزار و 300 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی فعاله که سالانه چیزی حدود 33 میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات تولید می کنند .
با وجود تولید سالانه ی 85 میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشورمان حلقه ی مفقود شده ایست که با رونق آن می توان تولید ناخالص ملی را بهبود بخشید .
با فعالیت کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی نظیر این کارخانه می توان در تولید ناخالص ملی و بهبود صادرات موثر بود . 
انتهای پیام / ر
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.