ارومیه؛

دیدار استاندار آذربایجان غربی با رئیس جمهوری آذربایجان

استاندار آذربایجان غربی با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛الهام علی اف با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها ، آن را برای دو کشور و منطقه بسیار مهم عنوان کرد .

رییس جمهوری آذربایجان همچنین ضمن ابراز خشنودی از توسعه قابل توجه همکاری دو کشور در سالهای ا خیر و با اشاره به اهمیت سفر های متقابل ، ابراز اطمینان کرد این سفر قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه به جمهوری آذربایجان و دیدارهای که وی در این سفر خواهد داشت به تحکیم روابط دو کشور کمک خواهد کرد .

قربانعلی سعادت ضمن بحث در باره سوابق همکاری استان آذربایجان غربی جمهوری اسلامی ایران با نخجوان نقش حیدر علی اف رییس جمهوری فقید آذربایجان در زمینه تقویت روابط دو کشور را مورد اشاره قرار داد .

وی در باره توانمندی های استان آذربایجان غربی در حوزه های صنعت ، تجارت و کشاورزی بحث کرد و سفر خود را پیگیری از توافقات روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان دانست و همچنین آمادگی بخش خصوصی این استان جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان را اعلام کرد .

قربانعلی سعادت همچنین با اشاره به این که به دعوت وزیران اقتصاد و کشاورزی جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است وجود ظرفیت های خوب برای گسترش روابط فیمابین در حوزه های گردشگری ، کشاورزی ، همکاری های علمی و فنی را مورد تاکید قرار داد .

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی روز گذشته در راس یک هیات اقتصادی 21 نفره برای سفر چهار روزه وارد جمهوری آذربایجان شد .

وی و هیات همراه در اولین روز این سفر به جمهوری آذربایجان از نخجوان دیدار و با واصف طالب اف رییس مجلس عالی این جمهوری خودمختار ملاقات کرد ند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.