شهرکرد؛

مجتمع گلخانه ای بلداجی زمینه ساز اشتغال دو هزار نفر می شود

راه اندازی مجتمع گلخانه ای بلداجی در شهرستان بروجن، زمینه اشتغال دو هزار نفر از دانش آموختگان رشته کشاورزی را فراهم می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه ریزی بخش بلداجی شهرستان بروجن، با اشاره به اختصاص 162 هزار متر مربع از اراضی ملی برای راه اندازی 27 واحد گلخانه ای در بلداجی گفت: با بهره برداری از این مجتمع زمینه اشتغال دو هزار نفر از دانش آموختگان رشته کشاورزی فراهم می شود.

قاسم سلیمانی افزود: تا کنون برای زیرساخت های این مجتمع گلخانه ای 20 میلیارد ریال از سوی جهاد کشاورزی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با اعمال بیشترین تخفیف از سوی شرکت گاز استان برای گازرسانی به این نقطه، عملیات اجرایی آن در دهه فجر امسال آغاز می شود.

سلیمانی همچنین از اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از استخر بلداجی خبر داد و گفت: 8 میلیارد ریال از این میزان از اعتبارات سفر رئیس جمهور و 7 میلیارد ریال از اعتبارات ماده 180 تأمین می شود.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای حذف سه نقطه حادثه خیز بلداجی هم از محل اعتبارات ماده 12 اختصاص می یابد.

سلیمانی افزود: سال آینده با اخذ مجوزهای لازم و اختصاص 10 میلیارد ریال از اعتبارات استانی، طرح احداث محور ارتباطی چهار خطه سه راهی گندمان به بلداجی اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: به منظور توسعه زیرساختهای جاده ای، تابلوهای راهنمای مسیرهای بلداجی به خوزستان و بلداجی به مسجد سلیمان از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در ورودی و خروجی این شهر نصب خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پروژه احداث کنار گذر بلداجی شامل آزاد سازی معابر، زیر سازی و جدول بندی هم از سوی شهرداری اجرا و قیر رایگان مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین می شود.

سلیمانی گفت: با بررسی کارشناسی و تأمین بودجه مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سازمان برنامه و بودجه استان، مدارس آسیب دیده بلداجی مقاوم سازی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اختصاص 200 میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیر ساخت های بوستان بزیال بلداجی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: راه اندازی سرویس بهداشتی در چغاخور نیز تا نیمه اسفند سالجاری و احداث سرویس بهداشتی در گلوگرد بلداجی تا خرداد سال آینده در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

سلیمانی با بیان ضرورت جذب سرمایه گذار برای احداث مجتمع خدماتی مجهز در منطقه چغاخور بخش بلداجی اضافه کرد: 4 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای تشویق سرمایه گذاری در این زمینه از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

وی همچنین بر راه اندازی نمایندگی اداره کل ثبت اسناد و املاک در بلداجی در کوتاه ترین زمان ممکن تأکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای تصفیه خانه بلداجی نیز تا دو هفته آینده با تعیین پیمانکار آغاز می شود.

سلیمانی، اعتبار تکمیل تصفیه خانه مرکز بخش بلداجی را 18 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاه بر این میزان، 10 میلیارد ریال دیگر از منابع استانی برای اجرای این پروژه پرداخت می گردد.

وی از مسئولان شرکت آب منطقه ای استان هم خواست: نسبت به تأمین آب مورد نیاز برای 450 هکتار از زمین های آقبلاغ در بلداجی اقدامات لازم را بررسی و راهکارهای قانونی را ارائه کنند.

بخش بلداجی از توابع شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بلداجی) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر بروجن مرکز شهرستان و ۶۵ كیلومتری شهرکرد مركز استان قرار دارد.

بلداجی مركز تولید شیرینی گز در کشور و یا به اصطلاح «پایتخت گز ایران» محسوب می شود و کمتر مسافر و گردشگری است که از سوغات «گز» این شهر، چشم پوشی کند.

بقعه متبرکه امامزاده حمزه ابن علی (ع) نیز در 5 کیلومتری غرب شهر بلداجی واقع شده است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.